Fra El varme til andet

Er ved at købe et hus på 151 m2 fra 1975 det er i et plan med el varme og lidt ælder solvarme til supplere vandet
Det anslået varmeforbrug hedder 40000
Hvad kan i anbefale af nyt anlæg komplet
Samt pris
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Det kommer jo an på mange faktorer, så det er svært direkte at svare på.
Vil du renovere med udgravning af gulve ned til 40 cm og så bygge op derfra til gulvvarme, så bør du have pillefyr, fjernvarme eller naturgas hvis en af de løsninger er en mulighed.
Er det derimod lidt mindre inverstering du tænker på, kan du beholde elvarmen, men suplere med luft/luft varmepumpe. Det kan nok tage 50 - 60% af varmeregning til opvarmning af hus.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja så tror jeg bestemt du skal gå efter luft/luft varmepumper. Eventuelt kombineret med brændeovn. Men det sidste betinger at du har mulighed for meget billig træ.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville investere i en luft/vand varmepumpe , den giver både varmt brugsvand og varmt vand til radiatorerne , du kan måske få tilskud fra staten da det er vedvarende energi , glem alt om gulvvarme , det er en modedille som er langt den dyreste måde at varme et hus op på.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Istedet for tung (beton)gulvvarme tænker jeg et let (træ)gulvvarme med fordeler plader, evt. supl. med et par radiatorer. Økonomien er vist stort set det samme om man vælger gulvvarme eller radiatorer. Til gengæld føles gulvvarme mere behageligt end ren radiatorvarme.

Ps. Og så støver gulvarme ikke så meget som radiatorer 

Pps. En (vandbåren) træpilleovn (evt. et pillefyr) er heller ikke så toset og giver også mange muligheder.

.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis