Ingen luft i kabinen

Hej, jeg har en gammel Ford Mondeo fra 98. Det er hatchback'en. Min kabineblæser larmer noget så voldsomt når jeg starter bilen, men holder så op når jeg har kørt et stykke tid. A/C'en laver både kold og varm luft, men det eneste sted der kommer luft ud, er ved forruden, alle de andre luftdyser(?) er stille. Kontrollerede pollenfilteret, og det skal skiftes, men er der andre muligheder?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS.
Jeg har i forbindelse med mine 2 sidstkøbte biler, begge sprit nye fra fabrik, oplevet at slangerne ved fordelings spjældet var faldet helt/delvist af, og dermed ikke kunne levere til bestemte områder af bilen.

Så jeg tænker du skal "den tunge vej" ind at finde luft-kassen, og tjekke at alt indvendigt er i god stand, uden noget er rustet fast/faldet af, og at der ikke er nogen løse dele inde i blæseren, så som blade der er kommet ind i forbindelse med filter skift.

Er luftkassen der hvor blæseren sidder bag handskerummet?
det kan også være el-motoren der styrer spjældene

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20752' class='af-profile-link'>uldal</a> på 24-01-2017 14:23
det kan også være el-motoren der styrer spjældene

Hvor sidder den?

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/28413' class='af-profile-link'>Steensen</a> på 22-01-2017 19:23
Velkommen til LDS.
Jeg har i forbindelse med mine 2 sidstkøbte biler, begge sprit nye fra fabrik, oplevet at slangerne ved fordelings spjældet var faldet helt/delvist af, og dermed ikke kunne levere til bestemte områder af bilen.

Så jeg tænker du skal "den tunge vej" ind at finde luft-kassen, og tjekke at alt indvendigt er i god stand, uden noget er rustet fast/faldet af, og at der ikke er nogen løse dele inde i blæseren, så som blade der er kommet ind i forbindelse med filter skift.

Hvad mener du med "den tunge vej"? Og hvad er luftkassen?
Hele kabineluftsystemet er en stor plastickasse, d indeholder en mini radiator og en del spjældhuse samt motorer til at åbne og lukke spjældene plus en blæsermotor. Den sidder i instrumentbrættet bag varmereguleringen og hen mod handskerummet. Enten er du SK... Heldig og kan få den nedenunder, ellers skal hele instrumentbrættet ud.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis