Skydedøren garderobe evt. Lav det selv

Hej

Så er det tid til næste projekt, som er skydedøren garderobe.

Målene er ca. 150 cm bred ca. 262 cm høj og så skal den være 40-45 cm dyb. Den skal gå fra gulv til loft.

De gaderober jeg har set på, de har en dubde på ca. 67 cm og men kan ikke få dybden i speciale mål. Kun brede, højde og dør.

Prisen på de gaderober jeg er stødt på lægger omkring 6-15 tusind.
Hvis jeg nu kunne få en skydedørs gaderobe ligesom jeg ønsker det, så er det fint nok priser jeg har set på.

Hvis jeg selv skal skær den til så vil jeg mene at prisen er alt for høj, når men tænker på at men betaler for spåndplade som der er belagt.

Jeg står i en situtation H og jeg er i tvivl om hvad jeg skal gør så jeg slipper billigst muligt.

Jeg har overvejet nogen forskellige muligheder.

Jeg har tænkt på at købe en helt alm, skydedørs skab, of ombygge denne til en skab som Ed indbygget.

Den anden mulighed jeg har set på er og lave en skabe ud af obs, krydsfiner eller måske spånplader belagt med melamin, og kun at købe dør og skindet. Eller kun skindet og selv og lave døren også.

Uanset hvad så er jeg lidt på bare bund.

Jeg har brug for noget input.

Er der nogen som sider inde med tegninger til hvordan men bygger sådan en, eller ved om gør det selv har udgivet et nummer hvor de kommer ind på emnet.
Og ellers hvad har folk gjort sig af erfaringer når det kommer til at bygge en skydedørsgaderobe selv. Er der nogen som har ombygget en alm. Skydedørsskab om til en inbygget skydedørsgarerobe.

Beklager alle skrive fejlene. Jeg har ikke lige min computer til rådighed.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er slet ikke en umulig opgave. når det er uden for standard kan man nok ikke finde færdig tegninger.
Men du kan købe skydedørs beslag og når du har dem kan du gå i gang med fin tegningen.
Men dit 1. problem bliver højden. Her købes plader normalt i 240 cm eller 250 cm. Så du bliver nok bedst tjent med at lave en lille væg ned fra loftet så det kan nå denne. Det skal så være 3 døre der kører på 2 skinner. Den midterste dør kører uden for de 2 i sider. Kn også være 2 døre på 2 skinner.
Så skal du have lodrette sider med 50 cm Afstand. Der kommer du så til at mangle de mange huller så hylder kan sættes individuelt. Men det er ikke sikkert at det er nødvendigt. Hvis man kører f.eks. 42 cm afstand ender man jo i 2,1 m med den øverste. Her kan man alligevel knap nok nå så kan den større plads øverst bruges til julepynt m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej EV elman

Tak for input og link, det har givet mig noget at tænke over.

Jeg havde faktisk tænkt mig at skrue nogen forskallings bredder fast til loftet, og sætte dem i vatter, og derefter skrue en melamin plader på loftet. Lidt a la når men sænker en loft. Det skal så kun sænkes 4-5 cm, og herefter vil jeg have bygget en væg ned fra loftet eller finde nogle plader som ca. 260 cm høj, og den vil jeg til passe og bruge som gavl. På den side af skabet som kommer til at står op ad væggen, vil jeg skrue forskallings brader i, og skruen gavlpladen fast til forskallings braderne.
Grundet til at jeg vil sænke loftet er at loftet er en smule ud af vatter, så på denne her måde tænkte jeg at vil kunne undgå at lave sokkel. Afstanden imellem gavl og væg, loft og loft plader vil jeg lukke til med lister eller melamin plader som jeg har tilpasset.

Der hvor jeg stadig har udfordring er dørene.
Det ser nu meget billigt ud med nogen beslag som koster 300-600 kr. Men løber op med alle de dele men skal bruge. Jeg prøvet og smide delene i en indkøbs kurv, og prisen kommer stadigt op på de der ca. 4000-5tusind alene for dørene.

enten skal jeg finde en anden løsning til dørene, lave en helt andet type skab eller købe en alm. skydedøres skab, og tilpasse den, så det ligner en indbygget skal.

Hvis men kunne finde en jalusi dør, eller måske lave en skab.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis