Hjælp! Utæt rørsamling

Hej alle!

Håber Der er nogle derude der kan komme med et lille fif da jeg tilsyneladende har bevæget mig lidt ud på usikker grund..

Jeg har drejet termostaten 45 grader med uret for at gøre plads til en radiatorskjuler. Uheldigvis har det resulteret i en lille utæthed i samlingen på vandrøret. Jeg har prøvet lidt forskelligt, men uden rigtig at kunne finde ud af hvilken tilgang er den bedste (hvad skal der drejes på og hvilken vej..). Er der nogle der har et forslag inden jeg lapper med vulkaniseringstape?

På forhånd tak!

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det bare er en bette dråbe, så lad det være. Det bliver sandsynligvis tæt inden for et par dage.
Utæt ved nr. 4.
Jeg har strammet nr. 4 mod nr. 3, hvilket laer til måske at have løst problemet. Giver det meningen? Ved ikke hvordan nr. 4 er påsat røret..

 

#4 er sat på røret med gevind, da den øverste (1) er pakket med pakgarn, så er 4 sikkert også, og det betyder at man som regel godt kan dreje en kvart omgang eller mere, når det er en ny installation. Når den er gammel, er det ikke altid muligt.
Forsøg at vente et par dage, som tidligere skrevet, og hvis ikke det bliver tæt, så skal du have monteret ventilen på ny med ny pakning i alle gevindene.

 

Det røret der kommer op af gulvet med pos 4, er det rør af plast eller et kobberrør, skal du stramme omløber nr 4.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis