Radiator varmer ikke

Hejsa.

Jeg har et problem med en af mine radiatorer.
Toppen af radiatoren er varm, selvom termostaten står på max.

Jeg har motioneret termostaten uden held.
Jeg har lukket er par liter vand ud via udluftnings-skruen.
Det er som om returen er stoppet ....

Nogle ideer?

// Anders
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du at radiatoren er kold? (Du har skrevet varm)
Men resten af radiatoren er kold. 😉

Prøv at at tage termostaten af og se/mærk om radiatoren bliver varm. Hvis den ikke bliver varm, kan du skrue pak dåsen ud og motionere selve membranen i ventilen, så skulle det gerne komme til at virke. Der kan komme en smule vand ud, så hold en klud under.Jeg glemte lige at fortælle, hvordan du motionerer menbranen. Du stikker emn tynd skruetrækker ind i hullet og påvirker membranen, så skulle det gerne virke.

 


fase
Tak for input.

Vi er enige om, ventilen åbner 100% når jeg piller pakdåsen ud, ikk?

Så må jeg lige prøve at pille den ud i morgen. Bare for at være sikker - inden jeg tømmer hele anlægget og skiller ting ad.

Returen er forresten kobberrør, der går direkte ned under strøgulvet.
Så udskiftning er forhåbentlig ikke vejen frem. 😉
Vi er enige om, at ventilen BØR åbne 100%, når pakdåsen skrues ud. Hvis den ikke gør det, kan du motionere membranen. Det plejer at hjælpe, men bliver som regel ikke nævnt i diverse fora om termostatventiler.

fase
Hvis din radiator er varm i toppen varmer den da i det mindste lidt. Er ventilen under din termostat af typen med forindstilling? Hvis det er, kan den jo stå for lavt eller være stoppet (næsten) til med snavs. Tag evt. et nogle billeder og læg herind.

Hmm.. hvordan er det nu lige med galvaniseret rør vs. sort jern, messing, bronze og rustfrit stål kontra kobber og tæring... 

Skrevet af Frank Chr. på 20-01-2017 14:09

Hmm.. hvordan er det nu lige med galvaniseret rør vs. sort jern, messing, bronze og rustfrit stål kontra kobber og tæring... 

Det er ikke noget om i et varmeanlæg idet vandet hurtigt bliver dødt, dvs. den smule ilt der er i nypåfyldt vand lynhurtigt bliver opbrugt til en ubetydelig tæring.

Dermed sker der ikke mere, ligegyldigt hvilken metaller du skruer sammen og i hvilken rækkefølge.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis