Renoveringsprojekt

Hej LDS,

Jeg kigger på en gammel ejendom der er opført i 1777 og senest renoveret i 2003, huset er af muresten og på sokkel af kampesten, som trænger til at blive set efter, nogle sten skal væk og der skal højest sandsyndelig nye lecablokke i. Selve murene skal vandskures og der skal nyt tag på de 164 m2, samt skal få træspær skiftes.

Nu vil jeg gerne høre, om det er det værd? Jeg har altid drømt om en lille ejendom på landet, hvor jeg selv kan renovere og sætte mit eget præg. Derfor søger jeg nogle gode råd til hvad jeg skal holde øge med, og tjekke op på inden jeg smider penge efter noget.

- Tak på forhånd, Nicolai 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, og velkommen til LDS.

Tænk på, at når der skal laves så meget ved bygningen, så skal du regne med, at det som minimum bliver tilsvarende pris af at bygge en ny 100-150m² bygning, da der skal laves mindst 2 af de store poster: Tag og vinduer + døre, da sidstnævnte ligner at være nogle 80-90'er modeller. Bevares, de kan klare opgaven nogle år endnu, men den regning kommer også.

Så hav det i baghovedet, hvorvidt du vil have alt arbejdet ud af den opgaven, hvor du kan købe nyt og ende ud med en lavere eller samme regning, men meget bedre energi-regnskab.


 

Link til EDC.
https://www.edc.dk/alle-boliger/haderslev/6100/halkvej-144/

Det er nok et projekt jeg vil holde mig fra hvis det var mig.

Facaden er meget lav i det. taget alt for høj. passer ikke sammen
huset skal jo stort set ryddes totalt og laves op fra ny.

Hvis det var mig ville jeg fjerne stuehuset og bygge den der lade bygning om til beboelse.
Det tror jeg kunne være fedt hvis den er lavet pæne spær og høj til loftet. facaden er nemlig rigtig fed på den slidte måde.
Man skal nok også tage i betragtning, om det er en god investering, altså kan du sælge og holde skindet på næsen.
Problem nr2 kan være finansieringen.

Min egen erfaring med renovering....
Det griber altid om sig, det er værre end man først tror.
Det bliver dyrere i materialer, en beregnet.
Og endelig så bruger man uoverskueligt mange timer.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg er lige blevet færdig med at renovere vores 133m2 hus.
Stort set alt er skiftet, tag, vinduer, døre. nyt overalt indvendig på nær bad og pudset facade.

Hvis jeg regner huset købspris,materialer og mine timer sammen kunne vi have et fint 150m2 nyt typehus for samme penge
sådanne et køb laver man kun én gang og man bliver aldrig færdig. Skulle man nå i måle kan man som regel starte forfra igen :-):-)
Annonce
Det er da en fin byggegrund, men et hus bliver det nok aldrig igen.
Jeg tror, @Kent A har en pointe her.. riv "stuehuset" ned - det bliver ikke til andet, end "gråd og tænders gnidsel", at prøve renovering af dette.. lav en bolig i laden.. Når du så får lyst/råd til at lave en ny beboelse, med tidssvarende energiløsninger - så er der en fed gildestue/ teenager-afdeling i den gamle del.. med patina, og old-school look..
"Stuehuset" er på alle måder kikset stilmæssigt (i min optik) så der er intet, der taler for at bruge en masse penge på det, og få en dårlig løsning ud af det..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
400.000kr er enlig også meget for sådan et hus.
Ja, det kan man sige.. men "byggegrunden" er jo noget større, end en normal parcelhusgrund.. så selvom det koster, at rive ned (det er så fordelen ved "gammelt lort" ) der skal der ikke sorteres så meget.. ;-)
Så får man jo meget "rum for pengene" ..
Hvis man bød 300.0000,- mon man så ikke fik det??
Vi købte noget - lige så ringe - lidt mere jord.. - tættere på Århus.. men ikke tæt på vand.. og gav 1,5 mil for "grunden" .. har sat nyt hus.. og bor nu ikke meget dyrere, end i det gamle hus vi havde, til en salgspris på 1,2 mill.
- Sparede energiudgifter/ renoveringsomkostninger kan snildt forrente 2 mill.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis