Vådrumssikring af kælder badeværelse

Hej.
I kælderen var oprindeligt et vaskerum. Jeg har lagt fliser på beton gulvet. Fik afvide at jeg ikke måtte male med gummimembran da gulvet skulle kunne ånde. Væggene er rå beton vægge som var malet med alm maling. Det krakelerer og der danner sig skimmel i hjørner og langs kanterne ved gulvet. Væggene er håbløst ujævne som i meget bulede. Hvad gør jeg for at undgå skimmel...? Og de krakelerende vægge....? Nogle gode bud...? Så er jeg taknemmelig. Og hvilken fagmand er ekspert her... murer...?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den rigtige løsning er nok at fugtsikre og dræne udefra. For det lyder som om der trænger fugt ind i væggene udefra.
En billigere løsning som måske virker, kan være at fjerne den gamle maling og male med cempexo eller silikatmaling. Og kombinere med bedre udluftning.

Så du skal have fat i en kloakmester og/eller en murer. Men jeg tvivler på, at du får nogen garantier for holdbarheden..
Det er et rækkehus jeg bor i. Ved ikke om det har noget at sige ifht at trænge luft ind udefra. Tak for dit bud Bralle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også