Vådrumsikret badeværelse med spa

Hej vi har et spabad som stod i huset da vi købte det. Spa står i et tilbygget badeværelse fra 1995.Hvordan kan vi være sikre på der er vådrumssikret i huset. Det er ikke muligt at spørge sælger da det er dødsbo ? Hilsen Gitte

Gitte
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
☺. Hvis det er fra 95 er der nok ikke decideret vådrumssikring. Det var i 95 at man indførte fugtig og våd zone men reglerne var ikke så specifikke som de er i dag. I er nok nødt til at rive en flise af hvis i skal have syn for sagen. Men hvorfor ?

km
Hej flisemester. Jeg spurgte til vådrumsikringen fordi vi talte med en anden murer om vores badeværelse hvor spaen næsten er kastet ind. Vi spurgte om han havde en ide til hvordan vi kunne tilpasse gulvklinkerne til spaen.Det lyder vildt men der er åben kant (sjusk) fra gulvklinke til spaen på ca 4-5 cm.. Han mente det var lidt omfattende, og spurgte til om der mon var vådrumssikret, hvis ikke det var tilfældet kunne det være en større forsikringssag mente han. Nu står vi og skal anmelde evt skade inden sidst i Marts derefter bortfalder vores forsikring grundet konkurs øv.Derfor Tak for dit svar

Gitte
Er dødsbo ikke normalt solgt uden forsikring?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Altså hvis man stadig kan få fliserne kan jeg ikke se at det er så stort et projekt, men nu har jeg jo heller ikke set det. Angående om der mangler vådrumssikring og om i kan få noget dækket aner jeg ikke. Dødsbo. Spa fra 95 hvor man kan risikere at det er lavet før der kommer stramninger i reglerne. Det er ikke ulovligt hvis det overholder de krav der var på bygge
tidspunktet.

km
Tak for svar. Det er tilbygning, så jeg er sikkerpå det er lavet i 1995. Ang det manglende fliser /tilpasning til spa kan det ikke løses på den måde, det er lidt svært at forklare. Måske vi bare skl have en ud at kigge.
Hilsen Gitte

Gitte
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis