radiatorventil til gulvarme giver ingen varme

Hej 

Min radiatorventil til gulvvarme virker ikke eller der kommer ikke varm vand igennem.

Tænkte den måske kunne adskilles ligesom en alm termostat på varmeanlægget og motioneres eller hvordan denne gamle sag nu  ser ud invendig

nogen der ved hvordan denne gamle radiatorventil adskilles.

 

 


kent
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder formodentlig en unbracoskrue nede på soklen et sted. Når den bliver løsnet bør termostathovedet kunne tages af. Ned på alle fire og undersøg.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af S. Fabrin på 17-01-2017 21:49
Jeg er slet ikke sikker på, at det er en termostatventil. Det ligner en almindelig radiatorventil. Men prøv at finde ud af om den ikke kan skilles ad, ved at finde evt. unbrakoskruer.

Det har du nok egentelig ret i Fabrin.

Så kunne det måske være en ide samtidig og undersøge, om der ikke rimelig nemt kunne sættes en returventil på anlæget. Det vil helt sikkert kunne hæve komforten og samtidig sænke varmeregningen.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
mange tak for svar:
Ja det er ingen termostat men nok bare en radiatorventil
kan dog ikke lige se der er en unbracoskrue eller andet som kan løsnes således at radiatorventil kan tages af .
jeg har skiftet flere af vores alm termostater og der er som i skriver noget som kan løsnes så termostat kan tages af .

kent
Når det ikke er en termostatventil, kan du formentlig kun tage håndhjulet af eller hele ventilen. Prøv at tage den sorte dækplade med skalaen af, så er der sikkert en skrue indenunder. Hvis du måler byggelængden, og den passer med en termostatventil, kan du muligvis udskifte den med en termostatventil. Endelig er der den mulighed, at selve håndhjulet ikke åbner for ventilen, og at det er skyld i, at du ingen vandgennemstrømning har.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis