Koldstart problem Nissan Quashqai 1,6 diesel

Min 2½ år gamle bil er begyndt at drille, især når det er koldt.

Den er udstyret med nøglefri tændingslås: Man holder bremsen eller koblingen nede og trykker på start/stop knappen, så finder den selv ud af forvarmningstid, tilslutter selv selvstarteren osv. Man kan ikke selv give den lidt ekstra forvarmning. 

Lige før jul stod akkumulatoren af (dækket af garantien), og jeg bad samtidig værkstedet (aut. Nissan) tjekke gløderørene. Så vidt jeg husker fik jeg besked om, at der ikke nogen "fejl".

Det skal lige bemærkes, at når bilen har været startet - så starter den uden problemer, selv rigtig mange timer efter. Så jeg frygter lidt, at man ikke kan "se nogen fejl" når den skal på værksted fredag.

Så vidt jeg er orienteret er det en renault-motor der ligger i bilen.

Hvordan vil man på et værksted typisk tjekke for et eller flere defekte gløderør? Kan man måle manglende modstand? Kan det udlæses af bilen computer?

Hilsen Bonenontot.

Træd ikke på mine ledninger :o)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det formoder jeg man kan læse ud på computeren. Hvis motoren ikke vil forvarme ordentelig, er det nok en temperaturføler der er stået af.

Vil du gøre det med et ohmmeter, måler du da bare. Alle rørene skal måle det samme sådan ca. +10/-10%

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er stadig garanti på bilen, så jeg vil ikke selv "pille" - det er mere for at være bedre klædt på når bilen kommer på værksted.

Foreløbig tak for dit input.

En tilbagemelding: Værkstedet har skiftet (et eller flere) gløderør, og nu "tænder" den tilsyneladende med samme.
Jeg afventer med spænding lidt nattefrost.

Det er faktisk ret hurtigt rørene er stået af, selvf. forudsat den ikke har gået en "halv million".

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Enig! Godt der er 3 års garanti på bilen. :o)

Annonce
Hjalp det med udskiftning af gløderør, når det er rigtig koldt?
Det hjalp et stykke tid. Lige nu går det nogenlunde, men en diesel “springer ikke i gang” som en benziner.

Det har været et stående problem, sammen de første aut gearkasser
Ja, dem var der bøvl med, har jeg hørt. Jeg ville egentlig gerne have haft en automstil gearkasse, men trailervægten ville blive 200 kg. mindre, at det kan jeg ikke undvære med sneglehuset bagpå! 🙂

Tak for svaret. Jeg døjer selv med startproblemer, på min Nissan Note 1,5, efter at kulden har meldt sin ankomst. Og med det famøse nøglefri betjening, kan man ikke selv tørne motoren til den starter.
Bilen har kørt 243.000 km. 
Jeg har fået udlæst fejlkode P0380, så mekanikerens dom afventes med spænding, i den kommende uge. 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis