Bilbatteriets størrelse

En ny bil er født med et batteri af en bestemt størrelse og en af mine kolleger vil sætte et kapacitetsmæssigt større batteri i sin bil. Vil man få noget ud af det hvis generatoren er designet til at oplade et f.eks. 45 aH batteri og man sætter et 60 aH batteri i bilen? Kan generatoren oplade et 60 ah batteri tilfredsstillende når den er "vant til" et batteri på 4H ah? Jeg er elektronikuddannet og ved at en lader bliver varmere hvis den skal oplade batterier med større kapacitet. Gælder det samme for generatoren og kan det tåle?


Vh.

Peter

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle der ikke være problemer i, og genenatoren lader jo ikke på fuld "knald" hele tiden, og vil sagtens kunne følge med.
Så du får en lidt større buffer..
Men er det fordi der generelt mangler strøm på bilen, er det nok ikke den store hjælp.

Vi prøver igen, i morgen --
Altså skåret ud i almindelig pap. Det kan sagtens gå med et større batteri, laderen tager lidt længere tid inden batteriet har nået at indeholde alle 60 Ah

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En "batteri-mand" sagde sådan til mig en gang, da jeg ville have en større akkumulator i min bil:

"Det svarer til at have en stor bankbog. Hvis du ikke sætter tilsvarende penge ind, så er det ligemeget at din bankbog er stor."

Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af bobenontot på 16-01-2017 21:18
En "batteri-mand" sagde sådan til mig en gang, da jeg ville have en større akkumulator i min bil:

"Det svarer til at have en stor bankbog. Hvis du ikke sætter tilsvarende penge ind, så er det ligemeget at din bankbog er stor."

Ja og andre siger det er som med drikkeflaskens størrelse under en tur i ørkenen, jo større flaske, jo længere overlever du hvis noget går galt.     

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.