Hej alle i kloge mennesker
Alt hvad der er skrevet i de ovenstående indlæg passer meget fint på "ældre" biler !
på næsten alle nyere biler er der et "batteri overvågnings system" som kontrollerer ladningen fra den "meget" over dimensionerede generator !
dette er konstrueret så "Motorstyringen" kan bypasse spændingsrelæet i generatoren og f.eks. tvinge generatoren til at lade rigtig meget under opbremsning ( energi genindvinding )
dette system kan også næsten frakoble ladning fuldstændigt ved længere tids kørsel med meget lille forbrug
Hokus Pokus - hurrah for "moderne elektronik" men ingen fordele uden bagdelene følger med ! ! ! !
man kan på disse biler IKKE "bare" skifte amperetime størrelse uden at elektronikken får det at vide - altså når man monterer et større batteri SKAL "motorstyringen" programmeres med den nye værdi (surt Show )
hvis man nu ikke selv har en tester der kan gøre det ! fordi gør man det ikke kommer straffen i info displayet " fejl i energy manegesment systemet" - sørgeligt når man nu ville gøre det så godt !!
polobjørn