Lugt i værelse

Hej kloge hoveder,

Jeg skriver for at søge inspiration til at fejlsøge, og viden om "lugte" i et hus.

Vi har et værelse hvor der er en lugt. Det varierer lidt fra dag til dag, og uge til uge, men der er helt klart en lugt. Lugten er... ikke som kælder. Der lugter ikke muggent som sådan. Men der er en lugt, og jeg kan nok bedst beskrive den som... Sødlig.

Jeg synes normalt ikke jeg kan lugte lugten mere nogle steder end andre, men var lige oppe og tjekke, og måske kommer det "mere" fra radiatoren, men jeg ved ikke om det bare er opvarmningen af lugten igennem radiatoren som forøger lugtindtrykket.

Så mit spørgsmål er nok: hvis der lugter i et rum, men ikke af kælder eller jordslået, hvad kan man så undersøge? Jeg kender udemærket lugten af "kælder" som jeg kan forstå skulle tyde på skimmel, men det er slet slet ikke sådan der lugter.

Vh

Patrick

Hej kloge hoveder, Jeg skriver for at søge... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kan lugten ikke stamme fra noget andet der er i værelset, f.eks. skab, legetøj, tøj, sko etc.?

Ellers ville jeg da forsøge mig med fugning hele vejen rundt ved gulv og loft.

Hej

Tak for alle jeres svar    Og som der bliver nævnt er det når radiatoren er slukket at luften forekommer. Der er ingen lugt når radiatoren er tændt.

Jeg ved ikke om min radiator er 100% tæt? Hvordan tjekkes det?

Og ja, jeg har vasket og skuret min radiator 100x for at fjerne lugten - det hjalp ikke. Men er ret sikker på at lugten kan lokaliseres til radiatoren hvilket også bekræftes af at lugten forsvinder når radiatoren er tændt. 

Har du set hende underboen for nyligt? Levende altså?



 

Du kan da starte med at forsegle udluftningsskruen og termostaten med tape og plastik, evt. pakke hele radiatoren ind i plastik.

Hvis det ikke hjælper, burde du se på hvor rørene til radiatoren komme ind igennem væg/gulv. 

 Hvor meget varme skal der på, før lugten forsvinder?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også