Stiga havetraktor problemer med gaspedal

Jeg har en stiga park pro 18 4wd som er begyndt at drille.

Mit problem er at gaspedalen ikke "nulstiller" sig selv når jeg køre frem, dvs at hvis jeg træder på den så køre den ikke tilbage igen, og hvis den gør så er det meget lidt, så næste gang jeg træder på den får den ingen gas.

Der er ingen problemer når jeg bakker, det er kun når jeg køre frem.

 

Det skal siges at der ikke er gear på den, så det er samme pedal til frem og bak.

 

Jeg har skilt det ad og har selv en formodning om at det er gasfjederen/gasdæmperen som sidder i forbindelse med pedalen som er i stykker, men jeg er ikke sikker. En ny orginal gasfjeder koster 1250 + fragt, så det ville være trælst at bestille sådan en ny en hvis det viser sig det er noget andet der er galt.

 

Er der nogen som ved om det er gasfjederen det er galt med, eller om der kan være noget andet i vejen? Mine mekaniker evner er tæt på 0, så det er ikke utænkeligt at jeg er forkert på den.

 

Mvh

Jeg har en stiga park pro 18 4wd som er begyndt at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det plejer næsten altid at være kablet den er gal med. hvis du trykker pedalen frem og tilbage, kan du måske se om kablet evt, rykker sig 'uens' Dvs, at armen på hydrostaten ikke bliver skubbet lige meget frem om tilbage (ved ikke hvordan ellers det kan beskrives)

for mig ser det ud som om på billedet, at yderkablet er gået løs af metal manchetten, kan du rykke yderkablet frem og tilbage der?

Mht. til indstilling, så kan du godt selv indstilles det, med den korrekte vejledning.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Ja der er forskel. Når jeg trykker bak så rykker den fint, når jeg trykker frem køre armen ikke lige så langt som på bak.

Det er kablet det er galt med. Den er trukket så langt tilbage at trådene falder ud fra røret på gas kablet. Jeg kan ikke rykke i den yderste kappe, dvs kappen glider ikke uden på kablet, men sidder fast

Jeg har bestilt et nyt gaskabel, så må vi se om jeg kan skifte sådan en :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis