vedr.airbag

Lampen for airbag er begyndt at lyse på min Arosa - mener ikke 98 model har i forstolene - så er der vel kun stik og drejekonsol, som fejlmulighed ( og self airbag ) . Fejlen er ikke påført . 

 Et godt råd om typisk fejl modtages med glæde.

Vh. Carsten


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Typiske airbag fejl er dårlig forbindelse i stik under sæderne til selestrammer eller sideairbags.
Ofte er det nok at adskille og samle stikkene nogle gange og så give dem lidt stikfedt.

Når det er en VAG (folkevognsgruppen), så er det nemt at få hjælp til fejludlæsning på vagcars.dk under VCDS fanen.

Jeg forstår det sådan, at kollitions detektorer aktiver både stel og + ved sammenstød mv. - er det korrekt?? hvis det kun er stel som sluttes, er det ski en bitte farligt at rode med.. :-)))
Der kommer jo 2 ledninger fra stelringen - så skal jeg vel måle begge forbindelsen, for at udelukke fejl på denne og en for høj modstand i førerside, er vel typisk stik og ring - der er ingen ledninger til forstolene..


 

Der er ingen spænding til airbaggen før den bliver udløst. 

Et ohmmeter udsender en lille spændning, men ikke nok til at udløse airbaggen, hvis måleudstyret er i orden. Så i princippet kan du adskille stikket på ratstammen og måle om der er forbindelse til airbaggen igennem slæberingen.

Det nemmeste og sikreste er naturligvis at udmåle systemet med en diagnose-tester som f.eks. VCDS.

Selvom man retter fejlen, skal fejlkoden ofte slettes, før lampen slukker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis