Tråden er låst

værkstedspresser

hej jeg har en gl,stenhøj værkstedspresser 25t som jeg gerne vil lave til el-hyrdrulisk har en pumpe og motor men det er med frem og retur og på presser er det kun olie ind fjeder skubber tilbage og olien løber retur i samme rør.skal jo også bruge en blok hvor jeg selv kan bestemme hvor hårdt den skal trykke nogle forslag til hvordan og hvorledes det kunne makkes sammen.?

kan jeg få det bedrer tak
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Det kan faktisk godt komme til at volde problemer.
1. skal du vide hvor høj tryk din presser kræver for at komme op på 25 t. Det vises ofte på trykmåler. Så skl du naturligvis være sikker på at din pumpe kn give det tryk.
2. Skal du tænke på hastigheden. Hvis din pumpe er stor = giver en masse olie pr. minut så kan du ikke bruge det, da sådan en fætter skal gå forholdsvis langsom hvis ikke du vil ud i meget store sikkerheds installationer. Under en vis hastighed er kravene ikke så store.
3. skal du have en blok / ventil som kan omstyre dit pumpetryk tilbage til tanken, og samtidig lade olien cylinder gå tilbage til tank.
4. skal du have en regulerbar tryk regulator som omstyrer olien tilbage til tanken når trykket er højt nok. Det er næsten det man kalder en sikkerhedsventil. Den kan også være med pressostat så motoren stopper når trykket er opnået.

Det sted jeg kender som er mest inde i sådan noget er Hydragrene i Skjern.

Hvis din cylinder på pressen er en type med olie beholdning i selve cylinderen som f.eks. en værksteds donkraft. Så er det ikke muligt.
Jeg vil næsten tro at du får det sikrest ved at købe en ny 2 vejs cylinder, i en størrelse der passer til det tryk som din pumpe kan give.
Jo lavere tryk des tykkere cylinder for at trykke det samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis