Tyske stikkontakter lovlig?

Hej, må man montere tyske doser i danske bygninger?

Jeg synes, de danske er utrolig grimme, samt kun 2 "designs" til at vælge.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke tænker du på? Skriv et navn eller et link.
Men er ret sikker på at svaret vil være ja. Kaiser og mange andre mærker som man bruger i resten af Europa er fuldt ud lovlige at bruge her hjemme.
Også findes der også langt mere forskellige, og pænere materiel til dem, end der gør til monopol Schneider.
Stikkontakter ska være med pillesikring, for at de må monteres i Danmark.
https://www.sik.dk/Global/Publikationer/Artikler/OEvrige-artikler/2011/Schuko-myter-og-fakta
Ja, det kan være en stopper her.
I Tyskland har de ikke pillesikring.
Kan den evt. eftermonteres?


Nu skriver du at de danske designs som du kun kan finde 2 af lk kan altså fåes i mange forskellige designs, er grimme har du set den nye fuga serie som kan fåes med rammér i både metal og glas. Min personlige mening, noget af den bedste design der kan kan fåes........
Annonce

Pillesikring kan ikke eftermonteres, hvis det ikke er forberedt til det. Både polske og franske er også godkendt under de samme betingelser. Jeg har lidt svært ved at se at de skulle være pænere end "monopol LK ". Jeg synes derimod de er klodsede og grimme.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan og må sagtens bruge Eurodåser og passende Schuko eller franske stikkontakter. Dog - som der allerede skrevet - skal de være med "pillesikring". på tysk: "integrierter erhöhter Berührungsschutz"

Eurodåser er pænt store (71*71) mod LK fuga 49*49. Så selv de største pølsefingre kan samle 5* 4mm i sådan en OG montere en stikkontakt med USB lader. Udvalget af stikkontaktserier er kolonormt, fra billig skrammel til porcelænsafbrydere. Ser man lidt nærmere på priser, koster kvalitet også sydpå.
Til en Gira E2 få du over 300 forskellige indsatser - Oplader med holder til iPhone eller mikro-USB - Bluetooth højtaler - you name it. Modulrammen er på 80,8*80,8
Men de billige Kopp få man smidt i nakken og de siger hurtigere "knæk" end du kan blinke.
Æstetik er en anden boldgade.
Schuko stikkontakter med pillesikring kan da købes i hobetal endda i kongeriget DK. google is my friend.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis