Trin- og rumlydsdæmpning af 1. sal

Hej

Jeg er gået i gang med at indrette første salen i vort hus. Bjælkelaget er 45x145 spærtræ og lofter i stuen består af to lag gips direkte monteret på 38x73 forskalling. Bjælkelaget er fyldt op med Isover batts som jeg tænker at komprimere en smule så der opstår et hulrum over isoleringen.

Vi er lidt bange for, om vi kan lyddæmpe 1. salen tilstrækkeligt ved blot at lægge sporede spånplader med mellemgulv og parket.

Pt tænker jeg i denne løsning:

Timberlit eller gummikork strimler på spær, gulvplade, Hunton Silencio plader med spor (blød træfiber), et lag fibergips, mellemgulv og parket.

Til bad overvejer jeg et wedi element med fald til brusekabinen og så Roth system til resterende gulv (er polystyren plader lagt på fast gulv med til hørende spartelmasse over gulvvarmeslangerne).

Er der nogen som har erfaringer hvad angår lyddæmpning, eller nogen som kender til produkterne - særligt Wedi, Roth og Hunton Silencio). Jeg tænker at gips er godt for rumlyd, og et flydenlag af træfiberplader vil mindske trinlyd. Tykke trinlydplader over gulvvarme er billigere, men jeg har fået at vide at det er en skidt kombination.

Kan man lægge helt almindelig fibergips som svømmende lag ovenpå gulvvarmepladerne eller skal det være særlige (og dyre) gulvgips.

Vh,

Anders

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, bjælkelaget er så 245x45 mm...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også