væghængt toilet der sprøjter vand ud?

Hej! 

Har for et halvt års tid siden skiftet toilet - akut, og derfor med begrænset research - gennem vores boligforenings vvs. 

Det er et væghængt toilet fra Geberit med Ifö skål, helt nyt og funker fint - MEN - uanset hvilket skyl, stort eller lille, så sprøjter der en lille mængde vand ud af toilettet og på gulvet eller personen. 

Jeg har henvendt mig et par gange til vores VVS, de har installeret en "reducer" som skulle mindske vandtrykket/mængden, men det har ikke hjulpet synderligt. Nu har de kontaktet producenten der forklarer, at det er et typisk problem ved nye toiletter og at det over tid vil forsvinde som cisternen kalker til og dermed mindsker trykket endnu mere. Det var ikke noget, som vores VVS-mand umiddelbart kendte til inden vores tilfælde. 

Kan det virkelig passe at alle nye toilletter har dette problem - at man ikke kan designe/tilpasse vandtrykket og/eller skålen, således at der ikke sprøjter vand ud - og at det skal ældes, førend at det funker normalt? Det lyder lidt spøjst, men jeg er jo heller ikke ekspert på området :-) 

Tak!

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke producenten snakker sig ud af et stående problem i designet? Hvad skal de stakkels kunder så gøre, hvis de ikke har kalk i vandet.
Det er en bytter

 

Jeg har monteret nogle stykker væghængte, senest en Gustavsberg på en geberit cisterne. Jeg har aldrig oplevet noget stænk ud af kummen. Hverken med stort eller mindre skyl.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De nye ifø skåle er lavet til 2-4liter skyl, så prøv at justere vandmængden ned i cisternen. Der er muligvis en flydering på cylinderen i cisternen som du kan skrue ned ad, dette vil reducere vandmængden og trykket.

Elektronikteknikeren

Hej Kchina

fandt i nogensinde en løsning? 

jeg har 4 år gamle væghængte toiletter geberit med ifø skål og de kalker ikke til. vi får stadig dråber af vand fra skyllet på brættet, på tøjet eller ud på gulvet. 

nogen der har idéer til en holdbar løsning? 

vh. MCN

Mayday, jeg står i samme problem med nymonteret geberit duofix sigma samt ifö spira toilet.. nogen gode bud eller løsninger?


Det bedre at have lort på styret end lort på sadlen
Annonce

Som i kan læse er det i alle tilfælde en ifö skål der giver problemet, kombineret med forskellig cisterne af anden fabrikat. 

Så undlad at montere en ifö skål må være løsningen. Man kan i min optik få mere og pænere skåle for pengene i andre fabrikater.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 19-05-2019 10:06:04

Som i kan læse er det i alle tilfælde en ifö skål der giver problemet, kombineret med forskellig cisterne af anden fabrikat. 

Så undlad at montere en ifö skål må være løsningen. Man kan i min optik få mere og pænere skåle for pengene i andre fabrikater.

 Og i dette tilfælde er det en skål uden skyllekant, hvilket jeg var ret skeptisk overfor.. men nu går man ikke bare lige ud og køber en ny skål hvis det er at styrken af skyllet kan justeres på en eller anden måde


Det bedre at have lort på styret end lort på sadlen

Jeg har en Geberit cisterne med en ifö art skål. Det virker uden problemer. Så det er ikke nødvendigvis mærket den er gal med.

Jeg står også overfor at indkøbe ny cisterne og skål til mit andet badeværelse. Jeg hælder til Geberit cisterne og det ved jeg mange fagfolk gør. Jeg har også overvejet en spira skål som Vamle jas (Fedt alias i øvrigt   ) , og er virkelig nysgerrig på om problemet bliver løst. 

Hvordan fungere det ellers uden skyllekant, Vamle jas? Jeg har hørt rygter om at de "larmer".

Har du i øvrigt set denne. Tror dog ikke det er Geberit cisterne, men her kan du se hvad der anbefales af mængde til Spira. Måske Geberit fungere på samme måde.

https://www.youtube.com/watch?v=SmCocl6yLm8

Børgealle skrev den 19-05-2019 11:41:41

Jeg har en Geberit cisterne med en ifö art skål. Det virker uden problemer. Så det er ikke nødvendigvis mærket den er gal med.

Jeg står også overfor at indkøbe ny cisterne og skål til mit andet badeværelse. Jeg hælder til Geberit cisterne og det ved jeg mange fagfolk gør. Jeg har også overvejet en spira skål som Vamle jas (Fedt alias i øvrigt   ) , og er virkelig nysgerrig på om problemet bliver løst. 

Hvordan fungere det ellers uden skyllekant, Vamle jas? Jeg har hørt rygter om at de "larmer".

 Om de decideret larmer er svært at sige, da det er et helt nyt badeværelse som det er monteret i.. har ihvertfald ikke noget sammenlignings grundlag.. men der bliver skudt med ret meget vand og det sprøjter så hvis jeg skulle gøre det om så ville jeg helt klart købe med skyllekant, således at skidt kun samler sig under kanten og ikke udover hele sædet og gulv som det gør nu


Det bedre at have lort på styret end lort på sadlen
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis