væghængt toilet der sprøjter vand ud?

Hej! 

Har for et halvt års tid siden skiftet toilet - akut, og derfor med begrænset research - gennem vores boligforenings vvs. 

Det er et væghængt toilet fra Geberit med Ifö skål, helt nyt og funker fint - MEN - uanset hvilket skyl, stort eller lille, så sprøjter der en lille mængde vand ud af toilettet og på gulvet eller personen. 

Jeg har henvendt mig et par gange til vores VVS, de har installeret en "reducer" som skulle mindske vandtrykket/mængden, men det har ikke hjulpet synderligt. Nu har de kontaktet producenten der forklarer, at det er et typisk problem ved nye toiletter og at det over tid vil forsvinde som cisternen kalker til og dermed mindsker trykket endnu mere. Det var ikke noget, som vores VVS-mand umiddelbart kendte til inden vores tilfælde. 

Kan det virkelig passe at alle nye toilletter har dette problem - at man ikke kan designe/tilpasse vandtrykket og/eller skålen, således at der ikke sprøjter vand ud - og at det skal ældes, førend at det funker normalt? Det lyder lidt spøjst, men jeg er jo heller ikke ekspert på området :-) 

Tak!

Hej!  Har for et halvt års tid siden skiftet... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fandt en løsning da jeg skulle montere et gulv stående spira toilet for en kammerat.. i hans pakke lå der to strømnings begrænsere. Den som monteres på fordeler røret og ind i kummen ser sådan ud https://images.app.goo.gl/9X7PLzAKULWtBqCn9

den følger ihvertfald med toilettet. Men han havde også en i blå som man så kunne sætte i selve cisternen da jeg monterede den var der ikke noget problem med sprøjt..

jeg ringede så til ifø og talte med en meget venlig gut fra teknisk afdeling som endte med at sende en blå begrænser til mig. Nu har jeg begge begrænsere monteret og sprøjtet er blevet væsentligt mindre. Håber det lykkedes


Det bedre at have lort på styret end lort på sadlen
Vamle jas skrev den 06-11-2020 06:27:48

Jeg fandt en løsning da jeg skulle montere et gulv stående spira toilet for en kammerat.. i hans pakke lå der to strømnings begrænsere. Den som monteres på fordeler røret og ind i kummen ser sådan ud https://images.app.goo.gl/9X7PLzAKULWtBqCn9

den følger ihvertfald med toilettet. Men han havde også en i blå som man så kunne sætte i selve cisternen da jeg monterede den var der ikke noget problem med sprøjt..

jeg ringede så til ifø og talte med en meget venlig gut fra teknisk afdeling som endte med at sende en blå begrænser til mig. Nu har jeg begge begrænsere monteret og sprøjtet er blevet væsentligt mindre. Håber det lykkedes

Vamla jas monterede du den blå begrænser ind i skyllerøret på cisternen, eller hvordan monterede du den?  

Jeg er også interesseret i løsningen du fandt - jeg har haft det samme problem i noget tid. Det er irriterende. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis