væghængt toilet der sprøjter vand ud?

Hej! 

Har for et halvt års tid siden skiftet toilet - akut, og derfor med begrænset research - gennem vores boligforenings vvs. 

Det er et væghængt toilet fra Geberit med Ifö skål, helt nyt og funker fint - MEN - uanset hvilket skyl, stort eller lille, så sprøjter der en lille mængde vand ud af toilettet og på gulvet eller personen. 

Jeg har henvendt mig et par gange til vores VVS, de har installeret en "reducer" som skulle mindske vandtrykket/mængden, men det har ikke hjulpet synderligt. Nu har de kontaktet producenten der forklarer, at det er et typisk problem ved nye toiletter og at det over tid vil forsvinde som cisternen kalker til og dermed mindsker trykket endnu mere. Det var ikke noget, som vores VVS-mand umiddelbart kendte til inden vores tilfælde. 

Kan det virkelig passe at alle nye toilletter har dette problem - at man ikke kan designe/tilpasse vandtrykket og/eller skålen, således at der ikke sprøjter vand ud - og at det skal ældes, førend at det funker normalt? Det lyder lidt spøjst, men jeg er jo heller ikke ekspert på området :-) 

Tak!

Hej!  Har for et halvt års tid siden skiftet... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har kun set ét rimless toilet indtil videre, jeg husker ikke hvad mærke det var, men det slaskede også lidt over kanten.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er sq lidt som at undlade at have et lokum da det ikke passer til designet i boligen, hvorfor man så pisser på gulvet i stedet. 

Slutresultatet er i hvert fald tæt på det samme, dog er det lettere at rengøre gulvet når cisternen ikke er i vejen.😁


Elektronikteknikeren

Det var dog  et interesant problem, jeg står også overfor at skulle udskifte toiletter og var lige ved at lade mig lokke til et af de nye smarte uden skyllekant.

Men nu må det så blive et gammeldags uden skyllekant, jeg gider da ikke, at tørre op på gulvet hver gang at der er skyllet ud.

Vi har netop installeret et laufen Pro rimless med lcc, vi oplever ikke det sprøjter. Installeret på grohe rapid cisterne. 

Hejsa

Vi fik monteret et Ifö ikon (tror det var et af de første uden skyllekant) det sprøjtede også, dog ikke hver gang .. Vi fik Ifö ud og se på der, men de kunne ikke konstatere fejl, og vvs'er var helt blank..

Det er holdt op, efter noget tid, dog oplever vi ret meget og store kalkaflejringer. Så idéen med at det er let at holde rent, og kræver et minimum af vedligehold er helt i skoven.. Vi har et traditionelt wc på et andet badeværelse, der holder sig pænt længere tid, efter rengøring..  (de benyttes omtrentlig lige meget, måske det traditionelle lidt mere)


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce

Jeg vil så sige at efter at have haft mit i en uges tid nu så sprøjter det stadig men ikke hvis brættet er slået ned fordi så rammer det jo brættet. Og da det er vand fra skyllekanten og ikke nede fra kummen der sprøjter sågår det nok.. lidt irreterende alligevel


Det bedre at have lort på styret end lort på sadlen

Ved ikke om denne video kan hjælpe dig med at stille på mængden der skyller ud.
https://www.youtube.com/watch?v=wZPaa_V2v0Q

Det er vel et forsøg værd


https://www.christianpanbo.dk/

Jeg har nu helt afskrevet denne type toiletter som en modedille, vand på gulvet eller på toilet bræddet plus, at der skal bruges ekstra tid pga rengøring osv.

For mit vedkommende så bliver det 2 nye “gammeldags” toiletter.

Og den med at man kan / skal indstille vandmængden i cisterne den holder heller ikke, fordi cisternen kalker også til, og så man skal vel hele tiden finjustere vandmængden for at  toilettet skal virker ordentligt.


 Citat Fra anden bruger:

“Det er holdt op, efter noget tid, dog oplever vi ret meget og store kalkaflejringer. Så idéen med at det er let at holde rent, og kræver et minimum af vedligehold er helt i skoven..”

Præcis samme problem med vandsprøjt her. Ifø Spira. Hver anden gang man skyller ryger der et par dråber ud over kant. Monteret på "høj" Grohe indbygningscisterne stativ og monteret med den lille adapter der fulgte med Ifø Spira for begrænset vandtryk i vandtilløb. Gad vide om det skyldes for højt vandtryk fra høj indbygningscisterne. Nogen der har samme problem med en "lav" indbygningscisterne, der vel har et lavere vandtryk.
 Nogen der fandt et løsning? Jeg har en høj cisterne 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis