Oliefyr laver ikke NOK varmt vand

Hej Godtfolk

Jeg har et oliefyr som hurtigt løber tør for varmt vand...og det er belvet værre de sidste 2-3 måneder.

Hva kan være galt.

Det laver godt nok vandet varmt nok, men et bad eller en lang/stor opvask så er det hurtigt koldt vand der kommer ud.

Håber nogen kender til dette og et nemt fix

Vh Thomas

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du hæve temperaturen i varmtvandsbeholderen lidt? Det kunne hjælpe lidt på problemet..
Køre cirkulationspumpen på en højere hastighed så lang tid der er koldt.

Har du gulvvarme i huset ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Inden jeg fik nyt oliefyr med indbygget vv beholder, var det hurtigt slut med varmet vand, hvis der var luft i systemet, beholderen lagde højt og var der luft i systemet, blev kun en del af vandet varmet op.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, det gjorde den sgu på begge...både vand og radiator....har lige fumlet lidt med det og fandt ud af at den der overtrykssikring på 2,5 bar stod og dryppede, så den har fået lidt motion og nu ser jeg om den holder tæt(har vist osse fyldt efter for meget i vinter)...den skal nok skiftes. 
Har skruet begge cirkulationspumper ned på laveste og slået en anden pumpe fra....(den som sørger for at vandet står tæt ved hanen hele tiden! Mon ikke den kan gøre en forskel???
Har gulvvarme i køkken og bad....vores tilbygning(sove/kontor har osse gulvvarme, men har aldrig brugt det! er slået helt fra!
Håber det kan give 5 min mere i badet!
Skrevet af Nitter på 08-01-2017 20:59
Køre cirkulationspumpen på en højere hastighed så lang tid der er koldt.

Har du gulvvarme i huset ???

 

 

 

Annonce

Når man fylder vand på og den tryk måler stiger ...er det så det varme vand den påvirker eller er det radiator???

Kan se den er faldet fra 2 bar til lige under 1 bar på 15 min ....hmm...der må nok tilkaldes en oliefyrs mand!??

Vandmangel på anlæget påvirker både radiaror, gulvvarme og VVB. I hvilken rækkefølge det sker, afhænger af hvordan det er skruet sammen og derfor kan der ikke gives et entydigt svar.

Hvis trykket på kedelvandet falder på den beskrevende måde og det ikke løber ud af anlæggets overtryksventil, har du en utæthed et eller andet sted.

Du må have fat i rørsnedkeren i morgen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis