Trælook på MDF-plade?

Hej alle,

Jeg skal lave en vindueskarm i samme trælook som toppladen på min bar.
Denne skulle jf. producenten være "MDF (E1) lackiert".

Da massefylden på pladen ikke virker ret høj, kan det umiddelbart godt passe at der er tale om en behandlet MDF-plade. Dette selvom det ved første øjekast ikke ligner den glatte overflade en MDF-plade normalt har.

Som det fremgår af billederne kan man ane "årerne" i træet og en vis struktur i pladen.

Mit spørgsmål er så: Hvordan opnår jeg denne effekt? Hvilken lak skal jeg anvende?


Oliver
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej oliver, er du sikker på der ikke er folie eller laminat på ?

Jeg så faktisk noget højglans laminatgulv i bauhaus, som ligner ret meget looket på dit billede....det ville jo være en rigtig velegnet overflade på et vinduesbundstykke.....du skal så være lidt kreativ med kanten på pladen...

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Når jeg ser billedet, bliver jeg ret sikker på, at den plade er fineret med mahogni. Man kan ikke lakere og få det til at se sådan ud. I gamle dage var der nogen, som kunne male, så det lignede træ, men jeg er ret sikker på, at denne er fineret. Denne billige mahogni har netop et forholdsvist neutralt/intetsigende mønster. Nu fik jeg så lige set, at der er flere billleder, hvilket kun gør mig helt sikker på, at den er fineret.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også