Ny belægning på indendørs trappe

Hej

Jeg er ved at renovere vores gamle indendørs trappe, har fjernet gammel maling og slebet balustre og håndlister. Jeg overvejer hvad jeg skal gøre ved selve trappetrinnene. De er belagt med slidt sisaltæppe som er sømmet fast med kramper. Derfor tænker jeg ikke at det er muligt at fjerne tæppe og slibe den underliggende lak/fernis væk da det bare vil give træ-trin med en masse sømhuller i. Et andet alternativ er at spartle, slibe og male trinnene. Men da der er fyrretræsgulv både over og under trappen tænker jeg at det ville passe godt med træ-trin. Er det muligt at slibe trinene ned og så lime en ny træbelægninge på? Den skal selvfølgelig være ret tynd for at trinnene ikke bliver for høje, men 5-10 mm kan nok gå. Men kan det holde, eller vil den nye belægning løsne sig over tid? Jeg har ikke lyst til at man pludselig skøjter ned af trappen på et løst trin...

Har overvejet både en tynd finer, eller også finde et tyndt laminatgulv i samme look og så skære det til så det passer på trinnene. Kan se at man kan få det ned i 6-8 mm tykkelse.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg limede faktisk 14 mm parket på en halvsvingstrappe en gang, hvor jeg samtidig monterede en trinforkant af messing, som jeg kunne tildanne parketten til at passe ind i, men jeg skal indrømme, at det ikke er noget man skal give fast pris på :-)
Du kunne som du selv foreslår købe et laminatgulv. Jeg ville købe et uden trælook, feks i hvid, grå eller sort som en lækker kontrast, og så lave nye forkantlister i træ, så du stadig skaber harmoni med gulvet over og under (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Der findes trappeforsatser til nogle laminatgulve, der er beregnet til trapper, så trinnet "vipper ud" over kanten på trinnet. Fås i flere farver og "træ"...det eneste problem kan være hvis din trappe er meget slidt, er at du bliver nød til at rette den op, inden du lægger nyt.
klik her

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også