Kan ikke få fremløbstemperatur op på gulvvarme

Hey, jeg synes jeg bøvler enormt meget med mit danfoss anlæg. Jeg har ellers bebrejdet radiatorerne under ombygningen, men nu er alle radiatorer pillet ned, så det er ikke det der driller. 

Jeg kan typisk ikke få fremløbstemp over 30-32 grader, uanset pumpe- og termostatindstilling. Termostaten har jeg motioneret rigeligt, og flowbegrænserskruen er skruet helt ud, der er med andre ord helt åbent. Jeg har oliefyr med kedeltemp på 65 grader, fremløbet lige før shunten er så varmt at jeg ikke har lyst til at holde på det i længere tid, men jeg har ikke en reel temperaturmåling. Pumpen på oliefyret står på 2 (1-3) og trykket på systemet er 1,5 bar. Jeg kan se på KvikDim at jeg gerne skal op på 37-38 grader fremløb. Konen og ungerne synes ikke det var populært med 18 grader i huset under de sidste par dages frost...

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er anlægget luftet ud?
Har du flowmålere? Hvis ja; er der flow på kredsene?
Hvilken pumpe har du? Hvis Alpha2; hvilken effekt bruger pumpen?
Hvad er termostaten på blandesløjfen indstillet til?
Anlægget er udluftet via skruer på manifolde og automatudlufter på fyret ved kedlen. Der er - desværre - ikke flowmålere på. Det er en alpha+15-60 så ingen display. Termostaten på shunten står til max(6,5) der skulle være 60 grader ca.
Er slangerne indreguleret

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ja, det er indreguleret - men der er jo ingen af rummene der bliver varme nok.
Hvad slags termostat sidder på shunten? Evt stiften hænger fast

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Annonce

UPS. Læste vist ikke første indlæg godt nok, derfor er mit indlæg slettet mens muligheden er der.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er det ikke ok med 32 gr til et gulvvarmesystem ??

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Hej Anker, det kan godt være, men vi fryser her Så enten er den gal med flowet, eller også er 32 grader bare ikke nok når det er minus 15 udenfor. Jeg har motioneret termostaten heftigt over flere gange i løbet af dagen. Danfoss selv foreskriver 38 grader, men det vil jeg nok tage med et gran salt.
Tror du skal ha skilt termostaten ad.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis