Støbning af værkstedet gulv.

Hej.

Jeg har en carport som jeg vil lave om til et værksted, den er blevet lukket med en væg.

"Gulvet" i carporten er lavet med beton fliser eller sten. Men det er meget ujevnt. Så planen var at støbe et plant gulv.

Siden det skal være så billigt som muligt og ikke kræve alt for meget arbejde, var tanken at støbe over det lige som det er. Men, jeg aner ikke om jeg kan komme i store problemer af det, så det er derfor jeg er her. Er det muligt at støbe direkte over de gamle sten? Det ender med et lag beton på Ca 5 cm.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja det kan kan vel nok. Lej en stamper og brug et par timer på at stampe fliserne indtil du har en fornemmelse af at underlaget ikke kan sætte sig yderligere. Og så smid et lag 8 mm Rio net i når du støber.

Læg Rio på nogle klodser eller læg et beton lag på 3-4 cm over det hele inden du smider nettet i så det kommer til at ligge midt i betonen og ikke nederst i bunden hvor mange ikke rigtig udnytter nettet. 


km
Tak for info!

Super at jeg kan støbe over det.
Så er det rio net, det tænkte jeg også på. Tror du det vil gå helt galt uden det ? Eller kan det godt gå uden?
Det har ikke så meget at sige om der kommer små revner.
Jeg tror ikke du skal spare rionet. Det er ikke så stor en del af projektet. Og det er ærgerligt hvis det ikke virker i sidste ende

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Regin - Du kan i hvert fald godt gå ned i godstykkelse på dit net. 8 mm er alt for voldsomt. 4-6 mm er fint til gulve.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje at tage fliserne op, stampe gruset under og evt. fylde lidt ekstra på, så du ender med en betonplade der er min. 8 cm tyk. Jeg ville være bekymret over om 5 cm betonplade kan holde uden at revne, når du begynder at køre med din bil på det.
Jeg takker for alle svar, det er til stor hjælp.

Jeg har fået fat i 6 mm rionet, og jeg støber 8 til 10 cm ovenpå stenene. Jeg ved godt at det ikke er ideelt, men der skal ikke noget ind der vejer tæt på en bil, så jeg satser på at det går siden det bare skal gå stærkt og være billigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis