Problem med blandingsbatteri

Hej LDS'ere

Jeg har et problem med et af mine blandingsbatterier, jeg tror det er utæt indeni, så der kan løbe varmt vand over i den kolde mens det er slukket. Når der har været lukket for alle vores vandhaner et stykke tid, er det kolde lang tid om at blive koldt, og det er ikke bare lunkent, men rigtig varmt. Jeg bor i lejlighed og alt mit vand (køkken, bad og håndvask) sidder på en varm og en kold manifold. Idag tog jeg den varme slange af køkkenbatteriet og selv om det varme vand var lukket på manifolden, løb vandet stadig en smule fra pex røret i væggen. Da jeg lukkede den kolde manifold stoppede det med at løbe og begyndte selvfølgelig igen da jeg åbnede den kolde igen. Så der må være "overgang" i enten håndvaskebatteriet eller bruserbatteriet og har på fornemmelsen at det er bruserbatteriet. Er det normalt at blandingsbatteriet ikke holder tæt mellem det kolde og det varme når det er lukket, og hvis ikke kan man selv reparerer det?

 

Pfh tusind tak for alle svar:-)

Vh Jacob

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jacob.
Er det en lejet lejlighed? Hvis det er, så få fat i viceværten eller din udlejer.
Er det din egen lejlighed, så få fat i en vvs´er. Jeg ville ikke selv begynde at rode med sådan noget. Hvis det går galt, kan der opstå store vandskader i din lejlighed.

Dbh
Michael Haahr

Malermester Michael Haahr


Web: www.maler-maling.dk

Hej Michael
Tak for din besked og løftede pegefinger, det er altid relevant at blive mindet om hvad man selv skal rode med og ikke skal rode med. Ser dog ikke det store issue i dette tilfælde. Jeg har ikke lavet andet end at have slangen fra mit blandingsbatteri i køkkenet skruet af, og den sidder efter ballofixer der kan lukkes helt af. Og man har vel også lov at skille et blandingsbatteri ad og skifte o-ringe selv, hvilket er hvad jeg overvejer at gøre. Jeg ville bare lige høre først om der var nogle kloge hoveder der lige vidste hvad der kunne være galt når der kommer varmt vand over i den kolde streng.
Det kan være en kontraventil der hænger

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis