Brev om ulovlig downloads.

Hej til Jer.

Håber i kom godt ind i det nye år  

Som overskriften siger så har jeg fået et brev fra advokatfirmate Opus

De hævder at jeg i påsken sidste år downloadede et afsnit af black sails. Hvad jeg ikke har gjort. De påstår at de kan se at den ip-adresse som jeg havde der er blevet brugt til ulovligheden.

Mine spørgsmål er nu. Når man har såkaldt flydende ip-dresse kan man så se hvem der har hvilken adresse minut for minut? Eller fisker de bare. Er der nogen som har prøvet dette? Det er jo smart, for det forlig de tilbyder er på små 2000kr som man jo ikke får meget advokatbistand for. Så uanset hvad kommer det til at koste penge.

I første omgang har jeg ringet og afvist kravet med den begrundelse at andre kan ha benyttet min forbindelse, fordi vi har en gammel trådløs router som ikke er leveret af tdc og som er uden kode. Så nu afventer jeg hvad opus klient beslutter sig for.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal sende dem en skriftlig indsigelse, hvor du skriver, at du ikke kan imødekomme deres krav, da du ikke har downloadet det, som de påstår..
Hej grillbil85.
Tak for svar. Når ham jeg snakkede med siger at sagen stilles i bero indtil klienten beslutter sig for om de vil gå videre på grundlan af min afvisning. Tror du så ikke man kan stole på den medarbejder, og at de bare vil lade som om jeg ikke har ringet og så køre en sag på det?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Det hjælper naturligvis hvis du husker dato og eventuel navn på den du har talt med. Min storebror havde for nogle år siden vældige problemer med en af tv parabol udbyderne. Han havde også talt med nogen, kunne ikke huske hvornår, eller hvem. Og der blev truet med Ribers. Det var først da jeg hjalp ham til at svare skriftlig, og med opfølgend rykkere at det gik i orden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er fint med en telefonsamtale, men den SKAL følges op med noget skriftligt, -SKRIFTLIGT, SKRIFTLIGT

Venlig hilsen
Knud
Ro på og se lige her http://www.antipiratgruppen.dk/
Annonce
Kovas, meddel firmaet at de kan stikke deres krav op i, hvad der er højest, når de plukker jordbær, og, med mindre de kan komme med konkrete beviser, så kan de glemme sagen. Det er et firma, som prøver efter devisen går den så går den.

fase
Hej Allesammen.
Tak for den hurtige respons. Jeg vil skrive et brev til firmaet som angiver det samme som jeg sagde i telefonen.
Så tager jeg den derfra. Kommer der mere fra firmaet skal I nok få det at høre.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
jeg "kender" en der fik samme brev fra firma, efter at se film på popcorntime. de kom med et forslag til et forlig på omkring 2300.-

personen sendte en mail til advokat firmaet, hvor han ikke kunne i mødekomme deres forlig, da ingen i hus standen kunne kende til det.

og svarede de måtte komme med konkrette beviser for ulovligt download og hvis dette ikke skete inden for rimelig tid ville han se sagen som henlagt.

der gik en dag og firmaet svarede tilbage, at sagen var henlagt...

det vigtigt at få på skrift at de har modtaget , at man nægter forliget, ellers kan de smide en til inkasso.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis