Isolering af udestue

Hej,

Jeg er (meget) grøn udi lav-det-selv, og skal til at have bygget udestue (med en tømrers hjælp). Vi vil gerne isolere gulvet så godt som muligt, da vi får ret gode vinduespartier i.

Lige nu har vi:

1. flisebelægning nederst

2. herivenpå har vi strøer som underlag til:

3. kompositterasse.

Vi vi skyde nogle flamengo-striber ind mellem strøerne - under kompositten.

Vil det være nok? vi overvejer desuden at smide et isoleringslag ovenpå kompositten og så et tæppe. Vil det holde på fugten under kompositten, så strøerne over tiden rådner?

Håber på nogle gode svar tak

mvh Jesper

 


Jesper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Jeg tror begge tiltag er udmærkede og harmløse. Men jeg er ikke sikkert på at du vil mærke forskel, om du gør det eller ikke. Jo tæppet er naturligvis lunere end kompositgulvet, men flamingo strimler, og et lag filt under tæppet tror jeg ikke du kan mærke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 06-01-2017 12:48
Velkommen på LDS
Jeg tror begge tiltag er udmærkede og harmløse. Men jeg er ikke sikkert på at du vil mærke forskel, om du gør det eller ikke. Jo tæppet er naturligvis lunere end kompositgulvet, men flamingo strimler, og et lag filt under tæppet tror jeg ikke du kan mærke.

Hej Erik, tak for svar. Vil der være en anden "let" løsning, som kunne hjælpe, eller er problemet ikke så stort mon?

 

 


Jesper
Det kommer ikke til at hjælpe nævneværdigt at smide nogle strimler isolering ind under terassegulvet.
Vil du have varme på den udestue? For så skal du jo isolere gulvet rigtigt.

Det vi være langt bedre at lave noget isolering oven på terassebrædderne som du selv er inde på. Men har du ikke plads til 100mm så kan du næsten ligeså godt lade være.

Det mest optimale ville jo være hvis du fjernede det hele og gravede ud så du kunne få 300mm+ isolering i gulvet, og en sokkel til at stille dine elementer på. Men så er vi sikkert også ude i en større opgave end du ønsker :p
Jeg ville hellere bruge tid og kræfter på at isolere vægge og loft bedst muligt , det er ikke megen kulde der kommer nedefra., da gulvet ligger direkte oven på jorden , som indeholder nogen varme , et godt tykt tæppe med filt underlag vil være godt...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tak for svar. 2 af væggene er indtil boligen. De 2 andre vil bestå at skydedøre i dobbelags godt isolerende glas. Lægger jeg noget isolering ovenpå kompositten frygter jeg at fugten "indkapsles" mellem fliserne og kompositten og dermed at strørne med tiden rådner. Måske fugten sagtens kan komme ud? Det skal siges at udestuen ikke skal være til brug 365 dage om året, men kun lejlighedsvist om vinteren

Note: fundamentet for dørene bliver punktstøbninger, så der vil komme lidt luft ind mellem der.

Jesper
Det er jo en typisk udestue, og du vil ikke kunne få et bare lidt lunt gulv ved at isolere, Dit gulv derude vil altid være pivkoldt. Det må man jo så kompensere for ved at gå i sko f.eks. Jeg kender det fra min datter og svigersøn. Der er der fliser - afrettet over med tyndt lag sand - et tyndt lag filt af en slags som gulvtæppefirma roste som meget isolerende . og så et gulvtæppe. Det er meget koldt at gå på med bare fødder.
De har brændeovn inde i stuen og når der bliver for varmt der, lukker de op ud til udestuen. Så er det da et herligt sted for børnene at lege, dejligt lyst og lidt lunt i luften.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis