Sænkning af bil

Hejsa

Min kæreste har i noget tid snakket om, at han godt kunne tænke sig at sænke sin bil, så nu overvejer jeg lidt om jeg skal give ham et sænkningssæt i fødselsdagsgave.

Er der nogen af jer, der har erfaring med, hvad der giver den bedste køreoplevelse?  Jeg ved, at han tidligere har haft kigget på - blandt andet - disse fra Bilstein

Mvh,
Katharina


Mangler du inspiration til gourmetmad ... eller bare til hverdagens retter? Besøg Katrines madblog og få idéer til, hvad I skal spise i aften eller i weekenden, når I skal have gæster :)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det giver naturligvis en ændring af køreegenskaberne,godt eller skidt,er nok en smagssag.Men hvis du køber et sæt,der er TÜV godkendte,og sørger for at få bilen synet efter monteringen,skulle det være ok.

bh
Positivt: bilen kommer til at køre som en radiobil. Ligger godt på vejen og reagerer hurtigt.
Negativt: til dagligt og på længere ture, kan det være en udfordring med en knaldhård undervogn, med stram affjedring. Pas på ikke at sænke den mere end der kan gives fuld ratudslag uden hjulene går mod inderskærmene. Skal su have fuld udbytte, bør I sætte lavere dæk ( og bredere) på. Men så kan du godt gange med to

 

Tak for svar

Hvis man skal have fuldt udbytte kan man godt gange prisen med to, eller?

Mangler du inspiration til gourmetmad ... eller bare til hverdagens retter? Besøg Katrines madblog og få idéer til, hvad I skal spise i aften eller i weekenden, når I skal have gæster :)

Fuld udbytte = sænkningssæt + andre dæk (lavere og bredere ) Derfor bliver prisen noget mere end selve sænknings sættet.
Jeg har som gammel "sur" mand med livserfaring hidtil undladt at kommentere denne tråd. Vil du have min mening så lad være at sænke bilen, det forringer altid dens værdi i almindelig handel. Det er en kortvarig interesse som hurtigt kan overskygges af helt andre ting som koster meget mere.
Skal jeg både være "sur" og fræk så lad ham sænke noget andet, så i får et barn, så kommer der helt andre boller på suppen, og der bliver rigeligt brug for pengene.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du bare køber nogle fjeder fra feks Eibach som er et anerkendet mærke, sænker typisk 3cm så vil udvikle mærke den store komfortmæssige ændringer - men bilen vil ligge lidt bedre i sving osv, samt giver bilen et pænere look hvis han også har lidt større fælge end standard 😉 jeg har selv gjort det ved mine 4sidste biler (Ford) og bilen bliver ikke hård som et bræt og køre i som nogen tror, af den grund..
Annonce
Personlig mening. Det er som nævnt som at kører radiobiler. Men hård bil at kører i. Du skraber på alle steder og det bliver "Brian bil". Jeg kunne personligt aldrig finde på at sænke en bil eller købe en der er.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Må indrømme jeg også hører til de sure gamle mænd - men for mange år siden sænkede min kammerat sin kadet, ved blot at varme fjedrene, så dyret sank ned på et par klodser. Billigt og forholdsvist brugbart, kan dog ikke anbefales.
Spøj til side, rigtig lavet ser det godt ud, men jeg synes odds taler mest imod.
Personligt ville jeg bruge penge på undervognsbehandling e.lign. Istedet.

 

Det med at en undervogn pr. automatik bliver meget hård og u-komfortabel når den bliver sænket. Det er blot et spørgsmål om at vælge den løsning der passer til jeres behov, og selvfølgelig sænke med måde.

Du kan læse mere her:

https://performance-parts.dk/shop/c...f-bil.html


Med venlig hilsen,
Mads Jensen

Mads-J, jeg tror kæresten er rejst og bilen solgt. Det er en ældgammel tråd


 

Husk at få justeret camber efter sækning - ellers bliver det hurtigt dyrt i dæk...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis