Lampe med pir tænder når jeg slukker lys et anden sted

Hej,
Jeg har en udendørs lampe med pir en af de billige fra aldi. Når keg slukker lyset på badeværelset så tænder den. Ikke altid men tit hvad kan der være galt?

/donnib

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du udsugning fra badeværelse der sender en varm luftstrøm forbi sensoren. Det kan nogen gange tænde dem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det kan det måske være, men så er det meget svært at konstatere den direkte årsag til.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hmm ja, det bekymrer mig da jeg ikke ved hvad der ellers kan være galt og om det kan være noget alvorligt...hmmm

 

Det er sikkert noget elektrisk støj (kontakt prel?) fra din installation der driller.

Hvis det kun er fra en kontakt du ser problemet så prøv at udskifte den kontakt til en ny (Af hensyn til dem der råber op herinde: dette arbejde bør naturligvis udføres af folk med autorisation :-)

Hvis problemet opstår fra flere kontakter så skal du nok kigge på selve føleren og dens installation:
- Prøv at sætte en 'ferrit kerne' omkring tilledningen til føleren
- Prøv at flytte rundt på tilledningen til føleren
Det er ikke sikkert at dette hjælper, og så bliver du nok nødt til at købe en ny føler, eller at leve med problemet

 

God ide med kontakten, ja det er fra den eneste kontakt dette sker. Jeg prøver at skifte den da den er lidt gammel.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis