Støbning med hurtig / selvudtørrende beton

Hej

I forbindelse med min research til en gulvstøbning er jeg nu nået til selve betonen. Gulvene der skal støbes er hhv. et lille badeværelse, bryggers og køkken, til sammen ca. 30m2. Da vi allerede bor i huset og med to 2 mindre børn skal det gå stærkt! Derfor er jeg på udkig efter alt der kan speede processen op.

 De 2 muligheder jeg overvejer er:

1. UniDry selvudtørrende færdigbeton, 10-14 dage så kan jeg komme videre med belægning(selvnivil. mass. og Epoxy maling). Det hele skal støbes i en omgang.

2. Lip 235 Hurtig Cement(også selvudtør.), er klar dagen efter. Kan evt. støbes et eller flere rum adgangen. Tykkelse er kun 60mm, Ulempen: skal selv blande det

Jeg vil meget gerne høre hvis der er nogen der har efaring med disse produkter, eller andre ideer.

Prisen er ca. den samme, prisen for let gulvkontruktion er ca. dobbelt op.

 

Hej I forbindelse med min research til en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Meget konstruktiv, denne tråd, må man sige.
I mit tilfælde skal jeg lægge 1. lag beton på jorden.
Er det det, det bliver omtalt nu her, eller den tynde lag beton med hældning?
Nu ved jeg ikke hvordan din konstruktion ser ud, normalt er der jo også blandt andet et lag isolering. Men ja, det lag her er en 8-12 cm tykt og laves med fald.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Icltech jeg ville nok også vælge den billigste hvis jeg var sikker på den var i orden. I mit tilfælde er Ardex også den billigste, men det er den sikkert ikke for private.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også