Blænd hoveddør af

Hej,

Jeg har købt et hus fra 76' som selvfølglelig har de klassiske indgange med både hoveddør og bryggersdør.

Hoveddøren er anlagt med et stort vindfang og selvfølgelig en entré, som jeg gerne vil udnytte, ved at blænde af ud langs muren. Huset er bygget af mursten, og skal facadeisoleres i den nærmeste fremtid, så udsendsmæssigt er det lidt ligegyldigt, da det hele bliver dækket af isolering og puds.

Spørgsmålet er så bare om det er muligt for mig at blænde døren, med f.eks et træskelet og en form for plade, der kan anvendes til facadeisolering (hvilken type?), isolering og gips? Eller om det skal mures op i en form for sten/blokke?

I forhold til facadeisolering ved jeg, at det kan udføres direkte over sten og træ. Så det skulle ej heller sætte begrænsningen.

Forhold som flugtveje og areal har jeg undersøgt.

På forhånd tak


Rune
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne mure ydervæggen op med mursten og indervæggen med det samme, som den omgivende væg er lavet af. Ind i mellem placerer du den samme form for isolation som resten af muren, så har du en mur, som svarer til resten af muren og behøver ikke tænke på mug, skimmelsvamp o. lign.

 


fase
Enig med Fabrin.
Du bør tjekke om der er hulmursisoleret med lega kugler inden du piller døren ud, for ellers tømmer du hele væggen for de små djævle, og tro mig, de kommer ud !!!
Hvis du har lega kugler, kan du med fordel bore en række huller lige omkring dørkarmen (i muren) og sprøjte isoleringsskum ind i dem og vente til det er størknet, inden du piller karmen ud.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
runesim skrev den 04-01-2017 11:45:33

Hej,

Jeg har købt et hus fra 76' som selvfølglelig har de klassiske indgange med både hoveddør og bryggersdør.

Hoveddøren er anlagt med et stort vindfang og selvfølgelig en entré, som jeg gerne vil udnytte, ved at blænde af ud langs muren. Huset er bygget af mursten, og skal facadeisoleres i den nærmeste fremtid, så udsendsmæssigt er det lidt ligegyldigt, da det hele bliver dækket af isolering og puds.

Spørgsmålet er så bare om det er muligt for mig at blænde døren, med f.eks et træskelet og en form for plade, der kan anvendes til facadeisolering (hvilken type?), isolering og gips? Eller om det skal mures op i en form for sten/blokke?

I forhold til facadeisolering ved jeg, at det kan udføres direkte over sten og træ. Så det skulle ej heller sætte begrænsningen.

Forhold som flugtveje og areal har jeg undersøgt.

På forhånd tak

 Hvad ende du med at gøre runesim? Kan du ikke smide et foto? :)


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis