Tilslutning af opvaskemaskine

Hej!
Jeg står overfor at købe opvaskemaskine. Der har været monteret én inden vi flyttede ind. Jeg vil derfor sikre mig, at det kan lade sig gøre umiddelbart eller med få ændringer.
1: Opvaskemaskinen kommer med schuko-stik. Kan jeg i princippet klippe ledningen over og montere enderne i stikdåsen under vasken? (billede) Eller er noget andet smartere?
2: Jeg tænker at den skal tilsluttes det varme vand (slangen til venstre på billedet) . Her er en afbryder på røret under vasken, men skal der ikke monteres et T-rør, og i så fald hvor? Det kolde vand har allerede et sådant, men mangler håndtaget (dog lader der til at være mulighed for at lukke for vandet alligevel).



Håber I kan hjælpe!

Hej! Jeg står overfor at købe opvaskemaskine. Der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der med et hun schuko stik menes en stikkontakt er det helt OK, det var den måde jeg ville lave det på, og det er efter reglerne.

fase
Tusind tak for input!
Angåene det varme vand:
Din maskine har et meget lavt forbrug af vand i hvert indtag, og den vil sandsynligvis ikke nå at få ret meget -om noget- varmt vand ind, da er jo er en vis mængde koldt vand i røret, der skal tappes inden det bliver varmt.

Du kan prøve at tappe i en målekande eller lignende og se, hvor meget vand der skal tappes inden det bliver varmt. Gør det f.eks om morgenen, hvor der ikke er tappet i nogle timer. Det vil give dig svaret.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis