Dør - låse/løft håndtags- funktion driller

Hejsa.
Vores hoveddør er gået hen og blevet lidt irriterende. Når døren skal låses løfter vi op i håndtaget og låser derefter døren.
Nu er der så sket det at vi skal stå og trække døren helt tæt, mens vi løfter håndtaget, ellers kan det ikke lade sig gøre.
Jeg har ingen ide om hvor jeg skal starte på at løse problemet, og om det er muligt at gøre det selv.
Jeg er sikker på det er et hyppigt problem, så derfor tænker jeg, at der er nogen derude der kan gi et godt råd eller to.

Mvh Lasse N.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde det samme problem,efter jeg monterede nye tætningslister.Men dit problem kunne måske skyldes,at dine gamle tætningslister måske ikke sidder som de skal,jeg går ikke ud fra,at døren har slået sig.

bh
Døren kan have slået sig lidt. Når du løfter håndtaget, trækker du to små låsepaler fra døren ind i låseblik i karmen. Prøv at smøre mekanismen i dørsiden og giv palerne lidt smørefedt. Hvis det ikke er nok, kan låseblikkene jursteres, så de tager imod lidt tidligere.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis