Hjælp - mulig lækage i hus

Hej,

Det begyndte at larme lidt fra gasfyret / fra vandrørene ved vandhanerne. Sådan en susen.
Kunne se på vandmåleren at der kom lidt vand igennem på trods af at jeg intet vand brugte. Ikke meget, cirka tilsvarende meget svagt rindene vandhane, lige inden den ville dryppe lader det til at komme igennem vandmåleren hele tiden.
Når jeg lukker for koldt vand tilgang til varmtvandsbeholder så stopper forbruget. Jeg har forsøgt at lade den stå lidt så jeg er sikker på at varmtvandsbeholderen er fyldt.

Jeg synes at have tjekket aftapningsventil osv og det er ikke umiddelbart der det drypper så min mistanke er et brud på et rør.
Efter lang tid hvor jeg ikke har brugt varm brugsvand og så tænder for en varm hane, så virker det som om der lige er lidt luft inden. Blot lige et halvt sekundt men det mener jeg ikke har været tilfældet før.

Har lukket for tilgangen til varmtvandsbeholder nu og kontaker forsikringsselskab/VVS'er.

Har I et bud i mellemtiden?

På forhånd rigtig mange tak

Mvh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder desværre som en typisk rørskade på det varme vand. Sådan en vandvarmer skal sådan set ikke fyldes, det er fyldt med vand hele tiden. Hvis du lukker koldvandstilgang, så kan der naturligvis godt slippe lidt ud af utætheden og dermed være behov for lidt opfyldning.
Men lad VVS´r og forsikringsselskab slås med det, hvis du da har rørskade forsikring.
Hvor gammel er huset ? Er der fugt at se på nogle vægge der vender ind imod bad f.eks. ? Er der steder hvor du evt, kan se at fuger i fliser er fugtige hele tiden, og bliver tørre nu hvor du har lukket ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,

Jeg har rørskade, har kontaktet forsikring og der kommer en VVS'er i morgen tidligt for at kigge på det.
Der er intet fugt eller vand at spore.

Vandvarmebeholderen slukkede jeg koldvandstilgangen til i går aftes og her i morges var der intet vand på den varme hane. Så samtlige 100L er løbet ud i løbet af natten.

Og der er ingen vandhaner der drypper og brusekabinen er knastør. Så det må være en lækage. Bliver spændende i morgen.

Mange tak for dit svar
Hvis du lukker for tilgangen til varmvandsbeholderem, så er der selvfølgelig heller ikke tryk på det varme vand.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se nu. Tak for rettelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis