Fugning af fliser

Efter at have fuget mine fliser på badeværelset, er fugernes overflade nu tørret meget lysere op end planlagt. Jeg mener på et tidspunkt at have hørt, at dette skyldes for meget vand i fugemassen. Tror nu mere, at det er i forbindelse med aftørring, de er blevet for våde. Mit spørgsmål er nu, om der er nogen der der ved hvordan man kan fjerne / afhjælpe dette nu hvor skaden er sket??? sad

Mvh Tor

Mvh Tor
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kunne du behandle med klinkeolie. Det vil fæstne sig i fugerne, og gøre dem mørkere, mens du bare tører det væk fra fliserne.
En mulighed...

klassikeren
Citat fra Tor

Efter at have fuget mine fliser på badeværelset, er fugernes overflade nu tørret meget lysere op end planlagt. Jeg mener på et tidspunkt at have hørt, at dette skyldes for meget vand i fugemassen. Tror nu mere, at det er i forbindelse med aftørring, de er blevet for våde. Mit spørgsmål er nu, om der er nogen der der ved hvordan man kan fjerne / afhjælpe dette nu hvor skaden er sket??? sad

Mvh Tor


hej Tor.

jeg ved ikke hvor du har hørt at det kan være for meget vand i fuge massen :?:
da man normalt vasker fugerne og fliserne efter fugning kan det jo ikke være det. Det er ikke unormalt at fugen tørre lysere op dette afhjælpes med en let syre blanding 1 del syre til 10 dele vand altså 1:10
hvis der sidder noget fugemasse som ikke er kommet helt af må der knofedt til svamp med skurer nylon.Efter endt afsyring skylles grundigt med rent vand :lol:
du må under ingen omstændigheder bruge sten olie da man normalt kun bruger det til natur sten for at gøre den nemmere at holde

mvh.milton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis