installation automower

så blev beslutningen taget - har gået i mange år og syntes at græsklipninig bare er en sur pligt og noget som jeg altid var på bagkant med - det regner altid når man har planlagt at gøre det...og andre undskyldninger.

jeg har nu bestilt en automower ( robot plæneklipper)
valget stod mellem robomows rs625 eller automower 430x. robomoweren ville muligvis have været det bedste valg, da jeg har en del grene og æbler som falder ned i haven - dens roterende knive ville nok bedre kunne klare mosten i forhold til automowerens 'barber blade'
i sidte end har jeg valgt at prioritere nabo venskabet højest og valgte automower fordi den på papiret er mest støjsvag (det siger alle test også)

anyway nu skal jeg til at installere kabel og alle gode råd modtages gerne inden jeg graver kablet ned.
der er tale om en sommehus grund, hvor jeg har en bred 'natur hæk' rundt om, og på ydersiðn har vi alle 2 meter græs - jeg tænker ikke at lade robot plæne klipperen køre på ydersðn af hækken - blot på indersiðen hvor græsset også gror hurtigere.

hvordan med træer, buske m.m. skal jeg blot lade automoweren køre ind i træstammen og vende om, eller giver det mening at grave kabel ud til dem og rundt om stammen ?
umidelbart er det vel ikke nødvendigt - men er der fordele ved at gøre det..?

jeg tænker man skal være omhygelig med afstanden til kant, men er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal lade den bumpe ind i og hvor meget jeg skal styre via kabel...
så blev beslutningen taget - har gået i mange år... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det var et rigtigt godt valg, som du nok skal blive glad for. 

Jeg installerede en 430X i mit sommerhus sidste år i september, og det er en af de bedste investeringer jeg længe har gjort. Altid nyklippet græs, og ikke noget med at slæbe afklippet græs ind i sommerhuset.
Jeg har en pænt avanceret (for Automoweren) grund på 2000m2 med en del bede og træer, men har valgt, kun at lægge sløjfer rundt om bedene, så den bumper in i træer, sommerhus og terrasse. Det bliver den IKKE forvirret af, men udfører sit job til stor tilfredsstillelse
Jeg overvejer at få installeret "Connect-modulet", og vil lige høre dig, hvor i Sverige du har købt det, og hvordan det gik med installationen?

Selvgjort er velgjort...

ja connect fungere upåklageligt. vil sige det mest er pga tyveri sikring og nice at kunne se status og lave om på schedulering uden at skulle tage rejsen.

uden tyveri sikring/sporing kunne jeg godt undvære det.

jeg ende med at returnere connect modulet til den svenske butik(ingen problem), og fik det istedet monteret på husqwarna værksted i holbæk - lavede en aftale om at monteringen var ub da jeg lige havde købt maskinen hos dem - så tog moweren i bagagerummet og besøgte butikken.

som jeg husker det:

den svenske butik tog 1600 uden simkort

husqwarna i dk tog 2500 kr inkl 2 års simkort

alt i alt kan det ikke betale sig at købe i sverige trods en lidt lavere indkøbspris.

dels koster et simkort i 2 år også penge og dels kan man slet ikke installere connect modul selv uden firmware opdatering. ( det var nødvendigt i følge husqwarna) - jeg overværede selv installation og det er rimmeligt nemt og selve fw opdatering er det som tager længest tid (5 min)

du kan evt vente til efteråret og så måske lave en aftale om at de gør det samtidig med et service eftersyn - måske til en go pris? ...

den svenske side er gplshop.dk og her har jeg købt installationssæt, knive mm. 

apropos simkort 

så har jeg et problem☺️

Telia er stoppet med taletidskort og det var netop disse,der var installeret i mine 2 265,ere

Hvordan isættes nye f.x. fra Oister

Ellers tillykke med installationen . Jeg har 16000m2 græsareal med gamle frugttræer,og kun sløfer er skrånende rødder

Opdatering.
Efter 3 græssæssoner er jeg stadig super glad for den.
Plænen er altid lækker når man kommer i sommerhus og naboer er ikke generet af støj.
Den er sat til at klippe 2 timer om formiddagen og 2 timer hver eftermiddsg - undtsgen lørdag og søndag hvor den kun køre om formiddagen.
Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at jeg fra nu af altid vil have en græsrobot...

Fortryder lidt at jeg lavede kabel rundt om nogle af træerne, den kan klippe tættere ind til dem hvor der ikke er kabel. Man skal således kun lægge kabel rundt om bløde buske og ikke rundt om træer eller buske med fast fri stamme

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også