Gipsplader på profilbræddeloft

Hej,

Jeg skal i gang med et sætte gipsplader op på mit gamle profilloft. Har dog opdaget en mindre bue i den ene ende af loftet. Umiddelbart ikke noget voldsomt, men er lidt i tvivl om hvorvidt jeg er nødt til at tage den del ned og forsøge at rette listerne bagved til, eller om det er acceptabelt med en smule ujævnheder?

Har forsøgt at tage billeder af det pågældende område. 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke være urolig for at skrue gips op under det loft.^
Dog skal du være opmærksom på at profilloftet er skruet/sømmet ordenligt fast til din forskalling over loftet.
Da det jo er det gipsen kommer til at hænge i.
Som skrevet så skal du ikke blot være opmærksom på, men du skal gøre noget ekstra for at dine profilbrædder sidder godt fast. de sidder ofte med nogle små dykkere pr. 90 cm og kan godt holde sig selv. Men gipsloft vejer mere end det dobbelte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for jeres feedback! 

Har tænkt mig at lokalisere spærene, og få skruet profilbrædderne endnu bedre fast, så de danner et solidt underlag for gipspladerne.

Hvor bekymret bør jeg være for dampspærren? Kan se den sidder direkte bag profilbrædderne, efterfulgt af isolering. Der blev for en 6-7 år siden lavet gipsloft (af håndværkere) i det meste af huset (mangler 2 rum). Her ser det ud til at man har bevaret den eksisterende dampspærre, og ikke været så bange for at bore gipsplader op samt montere Indbygningsspots.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis