Emhætte hvor højt?

Hej

Vi skal have nyt køkken og i den forbindelse have ændret på indretning, væltet væg m.m.. Det betyder at emhætte kommer til at hænge ned midt i en åbning. Derfor vil jeg gerne have emhætten så højt op at hænge, som muligt - min. 100 cm over bord/kogeplade.

Går det?

Alternativt, skal der bygges en emhætte ind i loftet, men den kan ikke være der 100% i dybden - og dermed skal der laves en kasse, som emfang kan monteres i.

Hvad virker bedst /ville i vælge??

Vh

Carsten


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med en afstand på 100 cm over komfur, skal emhætten være noget stort for overhovedet at tage noget, medmindre det er en meget kraftig motor.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der findes også modeller til montering/integrering i loft, men de skal så også flytte en hel del mere luft, og dermed bruge mere energi, for at få den samme effekt, som et emfang monteret 80cm over kogepladen.

 

Tak for svar. Jeg vakler mellem den loft integrerede der flytter cirka 900m3 og så en frithængende cirka 100 cm over kogepladen, der flytter cirka 6-700 m3 - begge med eksterne motorer

 

Min søster og svorger har en loft integreret model, som de er rigtig glade for. Selvom de har stegt fisk, eller bacon så er lugten væk ganske kort tid efter. Så den ikke absolut at skulle sidde 60cm over kogepladen og tage ALT em. For det er der ingen em-hætte der gør. Det er grundlæggende luftskiftet i rummet som det handler om. Er det tilstrækkeligt vil du opleve em-hætten som værende god. Og det betyder jo også at i et stort rum, skal der være stor luftudskiftning, og modsat i et mindre rum.

Men der er samtidig andre ting at tage med i overvejelserne, det kan være du kan blive klogere her på de 2 links her, ellers kan du google lidt videre.
http://www.neutratest.com/da/gode-rad
http://www.thermex.dk/raad_og_vejledning/bag-om-thermex
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis