siemens opvasker 3i1

min opvasker, som eller har fungeret upåklageligt og næsten lydløst, giver "knaselyde" når den skal lukke vandet ud og kommer så ikke længere......hvad kan det mon være ? skal jeg smide den ud ?


jens b
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Betyder det så at den ikke pumper vandet ud, når programmet er færdigt? Det kan jo være at der sidder noget og blokere i pumpen. Eller som jeg selv oplevede, at der var kommet et fremmedlegme ned, og fik pumpen til at lyde som en børnecykel med et papkort i hjulet :p
Skriv hvilken model du har, og hvornår den er købt. Og gerne den fejlkode som din opvasker skriver. Det kunne være en fejl E25 måske? Så skal vi nok hjælpe dig med fejlfindingen.
Nu kunne jeg ikke lige finde den danske jeg selv brugte, men her er en der viser det samme. Det kan være det kan afhjælpe dit problem. https://www.youtube.com/watch?v=AjZcW31S-EA
foreløbig tak. men hvis jeg skal skylle det igennem, kan jeg så bare prøve bagfra...altså haveslangen til afløbsslangen..og så derudad... ??

jens b
Jeg mener ikke du kan skylle igennem bagfra..
Min opvasker nægtede at pumpe ud her inden jul, jeg rensede alle de sier, og pumpehjulet kunne jeg nemt dreje, men den kunne stadig ikke pumpe ud.
Så satte jeg en "vand støvsuger" på udløbsslangen, så kom der hul igennem, jeg kørte en spand var vand igennem.
Den har virket upåklageligt siden..


Vi prøver igen, i morgen --
man åbner maskinen på siden (venstre hos mig), så kommer der en stor flad plast dims til syne, hvor der vand kredser rund.
Den er ofte tilstoppet. Du løfter den nemt fra gummibøsninger i bunden, og renser indvendigt med vand, opvaskmiddel, luftpistol, whatever
Det med vand der kredser rundt inde bag sideplader, er godt nok på Bosch/Siemens men det er vandtilgang. Det har ikke noget med udpumpning at gøre.
Når du tager sien ud inde i opvasker, kommer der en "pumpebrønd" nederst i denne sidder en lille klap med 1 skrue, det er ind til pumpehjulet. Der kunne godt sidde en urenhed tandstik, glasskår, alt er mulig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis