Ulovligt el i hus - bekræftelse

Hej.

Min kæreste og jeg har netop købt et hus, hvor elinstallationsrapporten var nogenlunde fejlfri.

Vi er pt. igang med at små renovere huset indvendigt så det er klar til indflytning. En del familiemedlemmer har efterhånden påpeget ulovligt el i tre værelser, som IKKE er nævnt i rapporten.

Inden jeg kontakter ejendomsmægleren og firmaet som har ansvaret for rapporten vil jeg spørge jer herinde for at sikre mig om der overhovedet er en sag, eller om det blot er uvidenhed i familien.
Vores ejerskifteforsikring har en selvrisiko på 6000 kr per skade = 3x6000 .. Kan man tillade sig at kræve erstatning fra firmaet som har udført rapporten?

De tre billeder viser de tre formodentlig ulovlige el installationer som ikke er nævnt i rapporten.

 

På forhånd tak.

Venlig hilsen Jacob

Hej. Min kæreste og jeg har netop købt et hus... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank, du starter med et stykke 3X1,5 mm2 fra forsyningsstedet og evt.til en forgreningsdåse. Fra den trækker du et 3x1,5 mm2 til dit lampested. Fra dåsen og til afbryderen trækker du en 5x1,5 mm2, så du kan sætte en stikkontakt under afbryderen (selvfølgelig i samme underlag). Du har nu muligheden for at udvide installationen med flere lampesteder og stikkontakter. Jordledningen ville jeg bestemt ikke klippe af, men isolere med en samlemuffe, hvis den ikke på nuværende tidspunkt skal bruges. Det ville jo være ærgerligt at skulle skifte kablet fordi jordledningen var blevet klippet af.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis