Milton Moduline 400

Hejsa,

Vi har for nogle uger siden overtaget et nyt hus, hvor der er installeret et gasfyr, hvor styringen, så vidt jeg kan se, er Milton Moduline 400, mens kedlen er "Smartline".

 

Huset, som vi har købt, flytter vi ikke ind i endnu, da vi fortsat er i gang med at sætte det i stand, og der er således nogle gange nogle dage/uger, hvor vi ikke er i huset.

 

Derfor har vi naturligvis heller ikke som sådan behov for at opvarme et tomt hus, så vi vil derfor spørge, om der er nogle, der kender til en indstilling, hvor man kan spare på gassen i denne situation? Man kunne nok bare slukke for det, men jeg tænker på, at diverse rør osv. helst ikke skal fryse til is, nu hvor vi er i vintertiden.

 

Derudover må man også gerne komme med en idé til den bedste indstilling, som vi kan bruge, når vi engang flytter ind i det. Jeg kan se, at man kan indstille den til at køre efter udetemperatur og indetemperatur, men hvad er bedst? Og evt. billigst.

 

Mange tak på forhånd

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok lade gasfyret køre med en kedeltemperatur på min. 40 grader, og så lukke ned på radiatorer. Samtidig kan du slå den over så den ikke laver varm brugsvand hvis i ikke har brug for det i en periode. Det er mit råd i den tid i ikke bor der.
Hvis temperaturen i en lang periode er over frysepunkt, er det begrænset hvad det vil bruge af gas. Det er til gengæld træls at komme til et hus der er "bundfrossen"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svar, det sætter jeg pris på

Nu er jeg ikke helt inde i indstillingerne på sådan noget, men er der mon en indstilling på den, hvor jeg kan indstille kedeltemperaturen til at være på de 40 grader? Under alle omstændigheder kan jeg se efter det, når jeg kommer derud igen.

Det er ikke helt sikker at det er nemt, men der er en mulighed for at gå i manuel dift. Der kan du under alle omstændigheder sænke ønsket rumtemperatur, og koble varmt vand fra. Så vil kedeltemperatur sikkert også falde. Tryk her for betjeningsvejledning


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis