Forankringsgrunder før gulvspartel?

Kan jeg bruge forankringsgrunder fra Flugger (til væg), som grunder før der hældes selvnivellerende spartel på mit gulv? Eller skal det være en speciel grunder til formålet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en special grunder der skal til, jeg ville aldrig turde bruge forankringsgrunder.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Alm blå forankringsgrunder er fint - det er beregnet til at lukke overfladen i mineralske underlag så de ikke suger vandet ud af emnet der påføres. Der er det lige godt til uanset om man bruger det på væg eller gulv.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nu har primeren der er beregnet til flydemørtel altså andre egenskaber end den blå forankringsgrunder.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Brug den grunder der hører til det produkt du vælger, der kommer nok en anden gang hvor du skal bruge den blå du ligger inde med. Livet er for kort til skrukke spartel lag der ødelægger det gulv der ligger på det. Gulvtæpper eller vinyl går langsomt i stykker efterhånden som spartlen der er skruk smuldrer. Gulvklinker går løse osv.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også