Fugt i hjørne i stue

Hej alle

Jeg har også et problem med fugt i et hjørne i vores stue. Jeg kan tørre det væk, men det kommer igen. Det er ny begyndt at trække ud i vores 14mm trægulv. Under gulvet er der støbt beton med gulvvarme. Huset er fra år 1900. Der er blæst rockwool ind i hulmuren.

Der er vedhæftet fotos fra indvendigt hjørne, samt set udvendigt fra.

 

Nogen bud på hvad det kan skyldes, og hvad jeg kan gøre ved det?

Mvh Jesper


Jeg spørg kun for at blive klogere.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bortset fra fugerne mellem murstenene bør overgangen mellem mur og fundament undersøges nøje og repareres overalt hvor der er den mindste skade. Fugten kan sagtens komme derfra.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
på billede nr2 ser det ud som om din tagrende er for kort, og der derfor kan trænge vand ind i muren
det kan også ses på det frostsprængte murværk der hvor tagrenden slutter, så jeg tror det er der hunden ligger begravet.

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Murværket ser ikke kønt ud, er hulmuren isoleret ? Tror jeg ville omfuge 1 - 2 meter hen, pille et par mursten ud hist og pist og sætte en affugter på til at tage væsken i hulmuren. Kunne levende forestille mig at den sejler indvendig.

km
Murværket ser ikke kønt ud, er hulmuren isoleret ? Tror jeg ville omfuge 1 - 2 meter hen, pille et par mursten ud hist og pist og sætte en affugter på til at tage væsken i hulmuren. Kunne levende forestille mig at den sejler indvendig.

km
Det er lidt et mix af at finde hvor vandet kommer ind og få muren udtørret. Mit bedste bud er fugerne eller måske er nogle af de yderste skifer tagsten ikke helt intakte/tætte mere. Jeg ville tage 2-3 mursten nederst for at checke hvordan mur pappet har det. Måske få en sonde ind. Og så i øvrigt få sat en affugter på hullerne og lade den tage hvad der er af vand. Affugter firmaet kan være behjælpelig med hvor stor afstand de vil have mellem hullerne. Men Prøv at checke tag området i det område hvor fugt problemet er. Er der ikke noget, kunne det sagtens være muren der ikke tåler slag regn pga fugerne.

km
Tak. Grunden til at murstenene/fugerne ser ud som de gør, er at der tidligere har stået en garage op ad huset der, som nu er fjernet. Det er ca. 9 år siden den blev fjernet.

Jeg har været oppe på skunken og synes ikke jeg kan se noget deroppe.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det er jo svært at bedømme hvad der er galt. Jeg har haft noget der lignede i to hjørner i stuen, og gættede på opstigende fugt fra fundamentet. Jeg brugte noget Skalflex Sokkelstop, hvor man borer en stribe huller ind i nederste fuge, og sprøjter stadset ind i muren. Det gjorde jeg i juli, og der er her knapt et halvt år efter stadig intet spor af "tilbagefald". Jeg tror problemet er løst.
Så hvis det er samme problem du har, så er det altså til at gøre noget ved med en overkommelig indsats.

Efterhånden selvlært fåreavler og gør-det-selv alt-mulig-mand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis