Kontakt til Panton gulvlampe

Hej

Jeg skal bruge en kontakt til en Panton gulvlampe, hvor kontakten sidder i foden. Den nuværende kontakt er gået i stykker. Er der nogen, som ved, hvor jeg kan købe denne kontakt?

Vh Klaus

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det nok det tætteste du kommer

 

https://shop.louispoulsen.dk/shop/reservedele/gulvlamper/panthella-gulv/fodafbryder-rund-hvid-on-off--panthella-gulv.aspx

Det er en noget speciel kontakt. Det er beregnet til tænding af en pære med 3 lysstyrker. selve pæren tror jeg ikke kan købes mere så det er nok et spørgsmål om tid om den lampe skal bygges om til LED og evt. lysdæmper.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kære alle
Tak for jeres svar og link.
Hvordan reparerer man den nuværende kontakt, Sinkodingo?
Det er ganske korrekt, at kontakten er speciel, og at den kan lyse med forskellige lysstyrker.
Hmm, ja, jeg vil slet ikke afvise, at det er nødvendigt med ombygning eller indsætning af en mere moderne fodafbryder, men indtil videre vil jeg forsøge om den den nuværende kontakt kan ordnes/udskiftes.
Vh
Klaus
lige umiddelbart ser det ud til at den øverste venstre skrue mangler. Men du kan jo prøve at åbne den tag et billede og send herind
Annonce
Jeg kan godt erindre den kontakt, nu når jeg ser den igen. De 3 skruer du ser er alle til klemmer for ledninger og har ikke noget at gøre med om den kan skilles ad. Den er nittet sammen, og kan som sådan ikke skilles ad. Men da jeg jo mener at alt kan skilles ad så er det naturligvis også mulig. Du kan bore de 2 nitter ud, så falder det fra hinanden. Men du skal regne med at der er fjedre der springer ud, og som det kan være vanskelig at få ind igen på rette plads. Så det er ret risky at komme ind på det.
Hvis det er knappen der ikke vil komme ud efter påvirkning skal det bare smøres. Og dertil er sæbevand godt. Lad lidt løbe ned langs knappen medens du motionerer. Du skal ikke være bange for strøm / vand problem. Det gør ingen skade. Vil det ikke hjælpe ville jeg dyppe den direkte i vand med en del sæbe i medens du motionere knappen. ryste vandet af så godt som mulig og så lader den tørre til næste dag og så montere den igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen
Det er netop knappen, som ikke virker. Jeg vil forsøge at få den smurt med sæbevand, og ellers kan fjernelse af nitterne være løsningen.
Jeg vender tilbage om, hvordan det går.
Endnu en gang tak for jeres hjælp.
Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis