Hjørneforstærkning af fibergips


Hej dav

Lidt er dumt spørgsmål måske. Men hjørneforstærker man udvendige hjørner af fibergips på samme måde som man gør til alm gips?

Det er til bruseniche.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville gøre det selvom fibergipsen i sig selv er ganske hård. Det er alligevel et hjørne, og skal der ikke klinker på, men kun pudses eller vandskurers så risikere du at lave et hak i det hvis du rammer med noget hårdt. Det er jo hverken prisen eller tiden for at montere skinnen, som vælter projektet.
Også min tanke. Og man bruger vel de samme skinner som til alm gips?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, det gør man.
Tak for det. Jeg har tidligere brugt skinner med væv der skulle spartles fast. Men mon ikke det er bedre med skinner til skruer til sådan et projekt.
Min erfarring siger mig, at skinner som enten skal spartles eller limes fast, holder mindst lige så godt som dem der skrues fast. Skruerne ødelægger pladen helt ude i kanten, og det gør kanten porøs og den kan nemmere gå i stykker.
Jeg har set hjørner med skinner der var skruet fast, som gik fra hinanden, da huset "tørrede op"....

Dbh
Michael Haahr

Malermester Michael Haahr


Web: www.maler-maling.dk

Tak for dit svar Michael
Tænker du også det gør sig gældende hvad vådrum angår? Der skal det jo spartles med noget cementbaseret spartel. Jeg tænker at det vel er mindst ligeså godt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også