Skift af startkondensator

Hejsa.

Tænkte jeg lige ville kaste mig over en lille og simpel opgave her den sidste juledag, men ak... 

Offer: Electrolux EDH 97941 W tørretumbler

Opgave : Startkondensatoren til motoren skal skiftes.

Problem: Hvor djævle sidder kondensatoren og hvordan kommer man ind til den?

 

Jeg prøvede at pille bagstykket af. Det viste sig at være en luft-tunnel op til tromlen. Dog hjalp det mig til at lokaliserer motoren til nederst i bagerste højre hjørne.

Jeg har taget toppen af, men der var ikke rigtig noget at komme efter. 

Der er ingen luger i bunden eller sider, så hvordan pokker kommer jeg ind og får skiftet kondensatoren?

 

Mvh. Brian

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på det er start-kondensatoren der er smuttet, og ikke bare et af termo elementerne der er aktiveret, som skal nulstilles?

 

Kender ikke lige din tumbler, men kondensatoren plejer og være monteret nær ledningstilslutningen på motoren. Kan du ikke spotte den, så gør brug af et spejl/lommelygte eller mobilkamera til at kigge op bag med. Du skal næsten med sikkerhed have pillet motoren ud, når kondensatoren skal skiftes så måske du bare skal pille den ud først som sidst.

Ps. Er du ikke vant til sådanne nogle operationer, så tag en stak billeder inden/mens du skiller kalorius af.

Pøj pøj og fortsat god bagjul.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis