Skrevet af pkofod på 26-12-2016 13:38
Jeg har slukket for termostaten (drejet den helt til venstre) på fyret, og trukket føleren op. Umiddelbart ændres temperaturen ikke når jeg har måleren hevet op. Jeg har slukket for en sikkerheds skyld. Hvis den pludseligt skulle begynde at måle lufttemperaturen skal den jo helst ikke stå og varme og varme og varme!
Jeg tror jeg forstår hvordan de forskellige ting hænger sammen nu. Det eneste jeg i tvivl om er når i siger dykrøret. Er det der jeg hev måleren op fra? Hvis der rør er fyldt med vand, så skal det vand vel ud, korrekt?
Nå, uanset hvad vil jeg ringe til den vvs'er der var for at lave det rør jeg nævnte. Så må de jo komme med et bud. Godt penge hænger på juletræerne
(eller nowet) Hvis det blot er den der er defekt, er det så en større operation? Eller skal de bare klikke fronten af fyret, hive en ledning ud og sætte en ny i?
(ps når du siger hvis de to ledninger bliver lagt sammen, er det så de ledninger som ende nede i den dims jeg lagde et billede op af?)
Temperaturen i VVB ændres ikke idet føleren formodentelig er afbrudt.
Den begynder nu nok ikke og varme varme på luftens temperatur, når det ikke sker på det efterhånden kolde vand i VVB.
Dykrøret er det du har hevet føleren op af og skal nok tørre ud af sig selv i løbet af det næste dægn hvis du får held af og få varme på VVB. Ellers må du hjælpe til med et stykke køkkenrulle uden og efterlade noget i dykrøret.
Ja pengene hænger på træerne grundet de høje varmegrader vi har haft indtil videre denne vinter. 
Føleren skal helt sikkert skiftes med ledning og det hele.
Formodentelig vil det give varmt vand i VVB hvis du lægger de to ledninger sammen inde ved fyret. Husk lige og holde øje med vandtemperaturen mens du varmer vand i VVB, idet du så ikke får varme i radiatorene igen før de skilles. Men igen, det er på eget ansvar hvis du prøver det lille nummer.