Startproblemer

Hej

 

 

Har en mondeo fra 97, som ikke ville starte i dag. Der er strøm på, og et andet batteri/startkabler hjælper ikke. Den klikker nærmest ikke en gang, men der er strøm. Jeg har haft en anden bil, hvor starteren var gået, men der var alligevel lidt kliklyd

 

kan det være et relæ? I så fald,- Kan i sige mig hvor det sidder

 

Mvh 

Jan

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan også være bundstykket i tændingslåsen, så klikker den ikke i starteren.
(eller måske en sprungen sikring??)

Vi prøver igen, i morgen --
Fandt sikrings og relæboksen i motorrummet. Det var ikke der problemet var. Desværre.

Må se om jeg kan få starteren til at køre med en ledning fra batteriet. Er det nemt at se hvad der er plus og minus på den Hvis jeg kan det, så kan det vel være bundstykket i tændingslåsen som du snakker om

Mvh Jan.
Hej

Er det her et bundstykke til tændingslåsen?

http://www.ebay.com/itm/FORD-MOndeo-Mk3-Hatchback-Petrol-Ignition-Starter-Key-Switch-Fully-Working-/162316270265?hash=item25cacdbab9:g:VVsAAOSwFdtX1XCu

Mvh Jan
Når nu du har fat i ebay, så køb aldrig brugt mht. denne type dele. Det er en dårlig forretning.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Fandt et relæ i en sikringsbox helt inde under instrumentbrædtet,- Man skal godt nok være noget af en akrobat for at finde det og få det åbnet....
Derinde sidder der sådan en fætter her der har med tænding at gøre http://www.ebay.com/itm/Ford-black-relay-93BG-14N089-C1B-/172210322887

men hvordan tjekker man om den er i stykker,- Det kan ikke umiddelbart ses på den

mvh Jan

Fandt en side på enettet, hvor der skrives at man kan have en finger på relæet når tændingen slåes til, og så kan man mærke om relæet aktiveres. Det føltes som om at det gjorde det desværre.
Så jeg er nok tilbage ved bundstykket til tændingslåsen (skal dog også have tjekket startermotoren)

Input er stadig velkomne

Mvh Jan

du kan tjekke starteren på en relativ simpel måde:
bilen i frigear....vigtigt!!!!! , trukket håndbremse.......vigtigt!!!!

find starteren, den tykke ledning kommer direkte fra batteriet (plus) er skruet på en 8mm bolt på starteren
den tynde ledning sidder som regel med et lille spadestik og er den ledning der aktiverer starteren.......

nu kommer det sjove :-) der er to måder at gøre det på ???? hold en skruetrækker på den tykke ledning fra batteri og kortvarigt på den tynde ledning (spadestik ) på starteren....... denne metode kan være lidt tricky at udføre når der ikke er plads........
en anden og mere sikker metode er at lave en ledning der kan nå batteriets pluspol og ned til starterens spadestik.............

først uden tænding på.........kortvarigt - kortslut den tynde ledning fra starterens spadestik til pluspol på batteri

hvis starteren er ok så vil den rotere - kommer der ikke en lyd fra den så er den defekt eller en dårlig stelforbindelse/plus eller noget i den stil.....

hvis starteren roterer så kan du sætte tænding på så skulle den gerne starte MEN HUSK FRIGEAR OG TRUKKET HÅNDBREMSE og nallerne væk fra kileremme m.m. så kan det ikke gå helt galt.

held og lykke med forsøget

Michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hej

Tak for indspark

Starteren er dælme godt gemt.....Tror den må sidde på bagsiden aften motoren, for kan ikke se den, så det vil være ret svært at udføre din test uden en lift..... Men må se på det i morgen når det er lyst.

hej igen
så vidt jeg husker så skulle det kunne lade sig gøre ved at pille luftfilter kassen af og med en smule behændighed komme til starteren, det er rigtigt nu kan jeg godt komme i tanke hvor bøvlet der er at komme til.
sidder bagerst i venstre side.

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis