Startproblemer

Hej

 

 

Har en mondeo fra 97, som ikke ville starte i dag. Der er strøm på, og et andet batteri/startkabler hjælper ikke. Den klikker nærmest ikke en gang, men der er strøm. Jeg har haft en anden bil, hvor starteren var gået, men der var alligevel lidt kliklyd

 

kan det være et relæ? I så fald,- Kan i sige mig hvor det sidder

 

Mvh 

Jan

Hej     Har en mondeo fra 97, som ikke ville... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok,- jeg må pille den af og teste det,-

Ville være rart snart at vide hvad årsagen er.

Lyder til at du har haft den model mondeo,- Kan du så også sige mig hvor man evt kan sætte et bugseringstov fast i fronten, i tilfælde af at jeg ikke kan starte den med din metode. Der er ikke sådan et øje til at sætte det fast i, som der er på nogle biler

mvh Jan
Til daglig går jeg såmænd og skruer i gamle biler :-) og jo jeg har da haft fat i en del ford efterhånden også Mondeo ---------- bugser øje hmmmmm mener det sidder lige under kofanger på forbro i højre side men kan ikke lige erindre det......metoden med at "kortslutte" starteren er rigtig gammel vistnok "opfundet" i tidernes morgen da selvstarteren blev opfundet :-) er stadig brugbar selv ved moderne biler.....

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Arbejde på tankstation for mange år siden, hvor der kom en mand forbi jævnligt, som altid lige skulle ud og åbne motorhjelmen, og starte bilen med et stykke ledning . Så har set metoden i real life. men kunne bare ikke lokalisere starteren i dag. Men ser om jeg ikke kan få tid til det i morgen
Godmorgen

Starteren er fuldstændig umulig at komme til,- også selv om luftfilteret tages af. Det kan kun gøres nedefra.

men jeg fandt bugser-øjet,- der var en klap, og øjet lå ved reservehjulet... ved ikke hvordan jeg kunne overse det.

jeg prøver at få den trækket i gang, så jeg kan køre den hen til min mekaniker

Mvh Jan
Fik den trukket i gang. Lige efter kunne den godt starte med nøglen, men gjorde det modvilligt. Kunne ikke tredje gang. Prøvede at lade den op, men ikke strømproblem. Så må værre dårlig forbindelse eller starter. Mekaniker får den på mandag
Annonce
Hej Jan
Så er det NÆSTEN!!!! med garanti en dååårlig stelforbindelse - batteripoler - der hvor stelforbindelse går på motor/karrosse kan måske også være et løst stik/korroderet, snurrede starteren laangsomt eller lød den normalt? er man heldig kan det mååske klares med en gang kontaktrens prøv at rokke/trække lidt i diverse ledninger omkring starter og stel hvis det får den til at reagere så har du fejlen hvis ikke tjaaa så er starteren nok slidt op og skal udskiftes.

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Den snurrede meget langsomt,- fik med nød og næppe motoren i gang med den, den ene gang.

Jeg beskrev det for min mekaniker,- Han var enig i at det måske godt kunne være en løs forbindelse af en eller anden slags,- så han ville tjekke starteren med den metode du har beskrevet tidligere. Og ja,- ellers ville han skifte starteren.
Bilen har kun kørt 150.000 (er fra 97),- Kender ikke til levetiden på startere,- men kommer vel også an på om det mest har været korte ture, så den er blevet brugt ofte.

Tak for input

Mvh Jan
Hej Jan
150kkm tjaaaa den burde måske nok kunne holde lidt endnu, men det er set før at en starter er defekt før tid
selvom det er sjældent at det sker, men som du selv skriver mange starter og korte ture slider hårdt på
mekanikken, men en dårlig stel/plus kan også gøre det, held og lykke med "dyret" bliver int. at høre hvad fejlen var...........
mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Det var sgu starteren (som var yderst besværlig at komme til! ) . Plus der var diverse andre ting, nu han havde den på lift... Men kaster lidt penge efter den. Motoren har kun kørt 160.000,- den er på gule plader på den gamle ordning så den er billig i vægtafgift, og den kører ellers godt. Der skal dog nok også laves rust når den skal synes til oktober, men mente han nok at der kunne betale sig.

Mvh Jan
Ja der jo nogle gange man bare må sige fa...nns også og så bare betale ved kasse 1 :-) og rusten jo det er ikke til at blive fri for når man har en ældre bil, så må man håbe at det er en mekker af den gamle skole der kan lidt af hvert og er billig i drift.
held og lykke med bilen

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis